• shortbabe

Tips mot myggor

Det är så att vi ska åka norrut med vår 10-månaders kille, och dit vi ska finns det en hel del mygg. Tänkte höra om det är någon som har några bra tips och råd.

Pratade med bvc-tanten och hon sa att små barn oftast inte lider så mkt utav betten, men att det fanns en salva som kunde lindra om det blev "för mycket".

Vet inte vad för tips och råd jag tänkt mig... Men har ni erfarenheter så skriv gärna dom!

• Svar på tråden Tips mot myggor
  • Pagge

Vi ska också norrut med vår 10-månaders dotter=). Vi har köpt ett insektsnät till vagnen.

• annaoedvin

Vi ska ut och tälta med våran 5 månaders. Har köpt ett stort nät, typ ett sådant som man hänger över sängen, som ska hålla mygg borta. då kan man vara ute på kvällarna utan att oroa sig!

• shortbabe

Ja insektsnät kan nog vara en bra investering

Frågan är bara hur man håller vildingen under nätet, hmm... Fast de flesta myggorna dyker väl upp efter läggdags (hoppas på fint väder) Och inne kan man ju försöka att hålla så myggfritt man kan.

• astral

Håller inte med om att de små inte lider av myggbett. Tvärtom tycker jag att det oftast brukar bli stora bulor som kan klia länge.
    Jag har köpt ett myggmedel som heter Collibri com man kan använda på små barn. Det är nån form av citronolja. Det luktar mycket och jag har bara använt det i nödfall men det verkar funka.

Har också hört att man kan ha vanligt myggmedel på barnets kläder och solhatt. Det kanske kan hjälpa lite?

• hotten

bor i norrland å har aldrig hört eller sett att små skulle lida mindre utan just tvärtom!! stora bölder uch..
    myggnät å myggmedel på kläderna, finns även myggmedel med aloevera för barn luktar inte alls så starkt å hemskt som de vanliga men håller myggen borta lika bra, använder den själv he hee

• hotten

bor i norrland å har aldrig hört eller sett att små skulle lida mindre utan just tvärtom!! stora bölder uch..
    myggnät å myggmedel på kläderna, finns även myggmedel med aloevera för barn luktar inte alls så starkt å hemskt som de vanliga men håller myggen borta lika bra, använder den själv he hee

• hotten

• annaoedvin
    hotten skrev 2007-07-06 15:56:53 följande:
    bor i norrland å har aldrig hört eller sett att små skulle lida mindre utan just tvärtom!! stora bölder uch..myggnät å myggmedel på kläderna, finns även myggmedel med aloevera för barn luktar inte alls så starkt å hemskt som de vanliga men håller myggen borta lika bra, använder den själv he hee
    Var köper man det medlet?
  • shortbabe

Ja ni som bor däruppe borde ju veta, jag får göra mitt allra bästa att smita undan myggen.

• hotten

de köper jag från finland, men antar att det finns även i sverige (?) bland vanliga myggmedel i affären...

• Tildes mor

Jag hade en liknande fråga ute för ett tag sedan, hittar den inte nu. Jag har köpt ett myggmedel för barn som heter Mike Mozzie från Aromakids. Kommer inte ihåg vad hemsidan hette, men det var några tjejer i Stockholm som sålde produkten. Har inte provat den ännu, åker till norrland i morgon.

Sedan har jag hört att ren aloe vera-kräm ska motverka myggen. Men det har jag inte heller provat.

Svar på tråden Tips mot myggor