• Videkorgen

Hur ofta tvättar ni era jeans?

Ja, hur många dagar använder ni era jeans innan de hamnar i tvätten?

Och mest intressant är väl hur länge ni väntar med att tvätta jeansen när de nya från butiken (för att inte förstöra "ytan")?

Jag tvättar nog mina jeans för ofta, kanske efter 2 dagar eller så. Jag läste någon modegurus blogg och där skrevs det att man ska tvätta sina jeans vääääldigt sällan. Det tycker jag är äckligt - precis som jag tycker det är äckligt att inte tvätta jeansen när de har varit i butik och har kunnat provas av vem som helst.

Och: helst ingen "tradera-stavning" i tråden: "Jenas" tack...

• Svar på tråden Hur ofta tvättar ni era jeans?
  • Sofis

Oj, jag tvättar mina jeans oerhört sällan, typ om det kommer en fläck på dom, annars tvättar jag dom faktiskt inte... ok om jag befunnit mig i en rökig miljö eller nåt, så att dom stinker, men inte annars....

Om du håller hammaren med båda händerna kan du inte slå dig på fingrarna!
  • Flavia

Använder en gång, har fobi för att ha kläder flera dagar på raken om dom är närmast kroppen hehe..

• Sunflower

Oj, jag tvättar mina så fort dom känns lite ofräscha, eller det blir "knä" i dom. Gillar att ha strama, nytvättade jeans på mig.

• Hannamia

En gång i veckan. Tycker också det blir knän på dem så fort....

• MrsAndersson

Oj, jag tvättar mina jeans lika ofta som alla andra byxor, dvs. i regel efter 2 dagar, max. 3. De blir väl lika "äckliga" som andra byxor, så varför skulle man tvätta de mer sällan?

• Madeleine

Efter en gång. Alla kläder en gång!

• Videkorgen

MrsAndersson -

Vissa tycker att man ska tvätta alla byxor sällan för att man inte ska slita ut dom osv... om jag bara kunde hitta en länk till hon som skrev att man ska tvätta sina jeans så sällan så möjligt...

Jag tycker iaf hon var lite äcklig efter det, jag menar hon springer ju runt på jobbet och på stan och på krogen med dom där jeansen, och tvättar dom så sällan - yack.

• Banana82

baggyjeans sitter bättre och bättre varje dag så de kan jag ha 2 veckor, menar har ju underkläder och kladdar inte ner mig. Tightare jeans 1 vecka eller lite mer, men då går jag inte i dem hemma utan går oftast i mjukisbyxor hemma och jeansen ute

Inside me, there's a thin woman trying to get out... But I can usuaully shut the bitch up with chocolate!
  • Rosa84

Köpte ett par jeans för ungefär en månad sen, tvättade dom första gången nu i veckan.

Har också hört att man inte ska tvätta jeans så mkt, att man ska hänga ut & vädra av dom helst bara.

• Kaffetår

Jag tvättar jeansen efter ca 1 veckas användning om jag inte upplever att de känns ofräscha innan dess.

Svar på tråden Hur ofta tvättar ni era jeans?