• Anonym

En fråga till er som blivit gravida trots spiral.(jag har hormon)

Har ni haft några symtom? Behöll ni eller gjorde ni abort. Får man jätte ont i magen när man blir gravid och har spiral?
    Jag känner mig inte speciellt gravid. Men har fått sådan foglossning igen och benen känns tunga. Detta kom tidigt i min andra graviditet. Har haft halsbränna till och från i ca 3 veckor, äter precis som vanligt och har aldrig haft besvär av det innan.
    Har varit jätte trött en längre tid.

När jag väntade andra barnet så upptecktes det rätt sent v 12 hade inga symtom förrens då.
    Jag har ingen mens precis och har inte haft det på ett tag men det är ju normalt för hormonspiral. Men haft små enstaka blödningar.
    När jag satte in spiralen så fick jag symtom som gravid testade men neg, nu har jag haft den i  ca 8 mån. Jag är så godissugen hela tiden brukar jag inte vara heller. Så ni som har haft spiral och varit gravida har ni haft några symtom? Hur har dte känts?

Ska ev köpa test men vill höra lite hör först.

• Svar på tråden En fråga till er som blivit gravida trots spiral.(jag har hormon)
  • Anonym

Har ingen egen erfarenhet av det, men tyckte lite synd om dig eftersom ingen har svarat. Jag tycker att du ska ringa till mvc, och höra efter. Just extremt tidig foglossning låter ju som att du ev kan vara gravid? Samt att dina andra symtom ju verkar lite misstänkta. Hur funkar det med hormospiral och test? Är det samma sak som med p-piller, att det ska ge rätt utslag ändå?

• Anonym

Vad snällt
    Jag har ingen aning om hur det funkar med funkar med test och spiral men det borde ju kunna visa rätt tycker man
    Jag vill absolut inte vara gravid för är jag det så blir det abort är inget annat att tänka på.

Har även rätt så kraftiga flytningar, men speciellt värken runt mage och korsrygg är så bekant för att vara mig och gravid.
    Igår kväll när jag skulle resa mig upp så fick jag ont nere i äggstockshöjd och korsryggen har aldrig hänt innan. Det var så jag fick hämta andan.

• Anonym

Åh, jag hoppas att du inte är gravid! Eftersom du vet att du inte vill behålla ett ev barn, tycker jag att du så snart som möjligt ska testa. Det blir ju jobbigare mentalt att gå igenom en sen abort, även om man vet vad man gör. Kanske testa redan imorgon?

• Anonym

Jo mannen sa idag att vi skulle köpa ett i morgon för han tycker dte låter misstänktsamt och tycker han att jag låter gravid så kan jag ju inte bara jag inbilla mig

• Lusthan

Jag har hormonspiral och har trott att jag varit gravid ett par gånger. Jag har testat mig flera gånger under de fyra år jaghar haft spiralen inne nu. Sist gick jag till Barnmorskan och testade mig och hon sa att det i princip var helt omöjligt att bli gravid på just hormonspiral. Men man ska aldrig säga aldrig, det kan ju säkert hända. Jag tror att hon hade hört talas om ett fall innan där någon blivit gravid med hormonspiral.

Du får testa och se vad som händer. Lycka till.

• Anonym

Jo jag vet att det nästan är omöjligt men det finns ju de som blivit, skulle inte förvåna mig om jag är en av dem för allt ska ju drabba en
    Men ska köpa imorgon men jag vet inte om jag litar då jag har fått missvisade tester förra gången till och med hos bm och ändå var jag gravid.
    Men det är ju bara att test och hoppas att jag inte är det, för jag kommer bli helt knäckt och må skit dåligt.

• Lusthan

det är ju inte kul att bli gravid mot ens önskan och du har ju gjort allt du har kunnat för att inte bli gravid genom spiralen. jag har känt likadant de gånger jag har trott att jag var gravid. jag har väl egentligen ingen mens utan bara något som visar att nu ska det vara mens. och en gång gick det över 40 dagar istället för det vanliga cirka 30 dagar. Jag höll på att avlida... trodde verkligen att jag var gravid och ville verkligen inte.

får hoppas att du inte är gravid och att testet verkligen visar rätt för sånt är också störande. jag testade med ett test den gången det gick så långt mellan "mensen" och jag fick ett svagt plus. Det visade sig vara ett spökstreck eller vad man säger. trodde ärligt att jag skulle dö... snacka helt fel i tiden.

• Anonym

Ja jag förstår att du kände så inte kul att få ett "plus" när dte inte är det och bli vettskrämnd och sedean visar sig vara neg.
    Nåja bara vänta och se i morgon, har börjat bli så kass i magen också som jag varit de andra gångerna men som sagt så känner jag mig inte gravid och tror inte det eller jag hoppas på att jag inte är det.

• Lusthan

godmorgon (säger jag som sovit till nu..) lite nyfiken på att se hur det går för dig om du har testat än?

• Anonym

Godmorgon själv vaknat nu Har inte kommit i väg och hinner nog inte innan de stänger heller.  Så det får bli på måndag. Har så ont i kroppen så jag knappt kan gå idag, vte inte varför?

• Lusthan

va jobbigt det låter. själv hade jag aldrig problem med foglossning när jag var gravid så jag kan inte föreställa mig hur det känns. ont i ryggen hade jag dock, men det har jag i perioder i vanliga fall också...

synd att gravtestet inte blir av så att du antingen vet vad det beror på eller att du kan utesluta den möjligheten i alla fall.

• Anonym

På första barnet fick jag foglossning efter förlossningen!?
    Andra kom det direkt har visserligen tätt mellan dem så det är inte så konstigt.
    Jo det hade avrit bra att testa men jag kommer verkligen inte i väg och nu stänger apoteket om 5 min.
    Men det är bara 1 dag dit så det ska nog gå bra.

• Lusthan

hehe, ja det löser sig väl antar jag. Glad

foglossning efter förlossningen lät ju mycket mysko.. det har jag nog inte hört innan. bara att man har ont ett tag efter fortfarande men inte att det börjar efter. då har man lärt sig nå nytt idag också.

• Anonym

Puffar upp lite för att se om någon som har blivit gravid.

Idag har jag haft knip/nypningar i livmodern, när jag busade med  barnen så högg det till.
    Kan det vara så att det är spiralen som sitter fel?

• Anonym
    Anonym skrev 2007-07-07 19:01:01 följande:
    Puffar upp lite för att se om någon som har blivit gravid.Idag har jag haft knip/nypningar i livmodern, när jag busade med  barnen så högg det till.Kan det vara så att det är spiralen som sitter fel?
    jag känner av spiralen ibland, men då sa bm att det är trådarna som kan irritera
  • Anonym (jag med!)

jag har samma fråga som du! har hormon spiral och känner graviditets symptom... Har ett barn och känner igen vissa saker från förra graviditeten. Jag har varit extremt dålig i magen, godissug som inte är av denna värld och "dragningar" i nedre delen av magen, precis som under förra graviditeten.. Och jag undrar också om det finns någon som blivit gravid trots hormon spiral? Har haft min insatt i ca två år och jag har aldrig känt av ägglossnings eller mens värkar under denna tiden.

• Anonym

Kom inte i väg till apoteket idag heller varit borta hela dagen.
    Men i morgon ska jag dit. Vet inte om jag hade ägglossning idag för haft ont i magen och ut i ryggen. Sedan haft rätt så kraftiga flytningar men nu är dte lite bättre. Hade även ont i natt med.

• Anonym

Ingen som blivit gravid som kan svara?

Svar på tråden En fråga till er som blivit gravida trots spiral.(jag har hormon)