• Anonym (orolig)

Blod från bröstet

Hej allihopa i vårat avlånga land. Jag har en fråga och önskar att någon kan ge mig ett lugnande svar. En tid tillbaka har jag läckt blod ur en mjölkgång ifrån mitt högra bröst, har någon haft detta och vad var det förnågot isåfall, är orolig för cancer.

• Svar på tråden Blod från bröstet
  • anzita

Men vännen, gå till doktorn omedelbart bums! All vätska som kommer ur brösten (som inte är mjölk hos ammande kvinna) kan vara tecken på en sjuklig förändring, inte nödvändigtvis cancer.

• Anonym (orolig)

Har varit och tagit prov på vätskan, gjort mamografi, och ultraljud, nu är jag kallad till en kirurgläkare på onsdag allt inom loppet av 3 veckor är skitorolig, provet på vätskan visade "något" mamografin va inte 100% bra på ultraljudet syntes en förändring men dom kunde inte se en knöl, men något såg onormalt ut. Ville bara skriva av mig lite, det är ju bara att vänta och gilla läget tills på onsdag.

• anzita

Tyvärr är tiden lång för den som väntar!
    Men håll ut bara, och lycka till vad det än visar sig vara.

• lollipop25

Vad bra att du har fått göra testerna, fick du vätska ur brösten el hade du ont? varför gjorde du undersökningarna från början?

Många kramar

• stardream

Hejsan!

Hur länge har du ammat? Ibland kan barnet suga "fel" och då kan det komma lite blod vid ammningstillfällena, sedan kan man få en sårskorpa på brösten. Försök att smörja in brösten med lite bröstmjölk efter ammningen, det har en läkande effekt. Försök även att inte har skavande kläder emot, och lufta dem mycket.
    Men ring till BB och fråga om du inte kan komma in så de får titta på det.

• Anonym (orolig)

lolipop 25, jag har inte ont, jag märkte att det läckte vätska från mitt högra bröst.
    stardream, jag har inte ammat på 13 år, jag är 46 år.

• lollipop25

Vad bra att du inte avvaktade utan kollade upp direkt.. Kram

• Anonym (orolig)

Himlavalv, tack försöker att inte vara orolig och tänka så mycket på det, men ibland slår det mig att jag faktiskt kan ha bröstcancer, en otäck känsla om det är så så måste jag fixa detta
    inte så mycket för min egen del (klart att jag vill leva och bli gammal) men för mina 3 barn och mitt lilla barnbarn på sju mån. och för min älskade gubbe. Men nu ska jag inte måla fan på väggen
    det är nog bara en infektion, hör ni att jag låter lite förvirrad men jag pendlar väldigt i mitt tänk. Jag får ju besked på onsdag så det är till att stå ut. Kram på er alla och ta hand om varandra idag imorgon kan det vara försent

• bobolina

Detta står om bröstcancer på www.vardguiden.se/Article.asp

Symtom
    Det vanligaste tecknet på bröstcancer är att det bildas en knöl eller knuta i eller kring bröstet, till exempel i armhålan. Förändringar i bröstets form och utseende, eller en indragning av huden på bröstet inom ett begränsat område, kan också förekomma. Bröstvårtan kan dras inåt eller på annat sätt förändras. Blodig flytning från bröstvårtan kan också vara ett tidigt symtom.

Många bröstcancerfall upptäcks vid en mammografiundersökning. Genom regelbundna hälsoundersökningar kan bröstcancer upptäckas i ett tidigt skede

Så ifall det är cancer så är ju blod en tidig symptom..

Håller tummarna hårt:)

Svar på tråden Blod från bröstet