• Xara

Hur ofta har du / dina barn borrelia?

Min mamma som har landställe i fästing-land och får borrelia 1-2 gånger per säsong... går på antibiotika typ hela somrarna, alltså! Läskigt!

Vi åker inte ut och hälsar på mormor & morfar på landet längre, pga fästingplågan . Känns så himla trist och sorgligt! Ena sonen har redan haft borrelia (inhämtat på hemmaplan ), ingen rolig upplevelse...

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur ofta har du / dina barn borrelia?
  • mamma2004

Vi har aldrig haft det i familjen. Min mamma fick det för första gången förra året. Och så fick min grannes barn förut i sommar, annars har jag faktiskt aldrig hört talas om folk som fått borelia.

Tacksam mamma till Jemima (040626) och Jonatan (060212)
  • ahlcec

June fick förra sommaren, och det var verkligen ingen trevlig upplevelse. Efters verkade snurrig och konstig fick de ta ryggmärgsprov på henne och fy, vilken pärs. Som tur är satt det bara i skinnet.

• Mamma till Tilda

Jag hade själv borrelia för 13 år sedan. Fick ligga på sjukhuset i 4 veckor, fick förlamning, hjärnhinneinflammation och bältros samtidigt! Är fortfarande förlamad i halva ansiktet och har fortfarande jätte huvudvärk i perioder. Va rädda om er i sommar, fästing burna sjukdomar är ingen hit!

• CeeJay

Mina barn har aldrig haft borelia. Däremot hade nog jag det som 10-åring och svärmor hade det för några år sedan *urk*

Min sambo är jägare och har ca 10 fästingar per år, han har aldrig blivit sjuk.

• På Tiden

Jag kanske är dumi skallen men finns det inte vaccin? Är inte det mot borelia?

• mammaNena

1 gång har jag haft det..

• Xara

På Tiden: Du vaccinera dig mot TBE men inte mot borrelia.

• LuMa

Barnen har haft det en gång var, då plockade vi runt fem fästingar per dag som hade bitit sej fast.

Välkommen till FL, generaliseringarnas förlovade land!
  • Ankissen

Det har inte hänt nån i min närhet än i allafall...

Mamma till världens sötaste Elliot
  • Marcupilami

Haft landställe i roslagen i 21 år och fick under den tiden ca 3 fästingar. Aldrig *peppar peppar* fått borrelia.

• Max mamma

Vi har inte haft det...ännu...

• På Tiden

Ah! Jag trodde manäven vaccinerade mot borrelia.. Då fattar jag.

• Dinkanesh

Aldrig haft.
    Dock plockar jag ca 1 fästing/dag under sommaren från mig själv. De andra i familjen blir inte lika bitna. Tack och lov!

Svar på tråden Hur ofta har du / dina barn borrelia?