• Sophia

Mjuk gravidmage - när blir den "hård"?

Jag är i vecka 17, går in i vecka 18 imorgon.
    Min mage är synbart större, det är så att inte ens jag kan förneka det längre, trots att jag länge sa att "NEJ det är inte bebismagen, det är fett och svullen matmage"
    Men nu är den ju varje dag sådär lite stor och pösig, hänger ut mer liksom.
    MEN, det är ju ingen hård kula = stor livmoder, som formar den sådär bebisrund, den lilla kulan känner jag bara om jag ligger ner på rygg.

Är det fler i vecka 17 - 18 som förstår vad jag menar, som har det likadant? Börjar ju undra om min mage är "normal" verkligen...

Stor men ändå mjuk liksom. Trist! Vill ha riktig bebismagen som man inte misstar sig på

• Svar på tråden Mjuk gravidmage - när blir den "hård"?
  • ptoa

Lägg dig på rygg så får du känna att den är fast, men livmodern är inte tillräckligt stor än för att den ska kännas hårt.

• Banankakan

Din mage är normal ska du se, så är det väl för alla. Jag är i vecka 25 nu, och min mage är fortfarande inte hård överallt och alltid, den är fortfarande mjuk, fast inte lika mjuk som innan förstås =)
    Men när jag var i samma vecka som dig så kände jag den också i stort sett bara när jag låg ner, den är ju faktiskt inte så stor då ;)

• devega

jag är i v 32 och det är först de senaste veckorna den är mer eller mindre hård hela tiden. det känns som om det beror på hur bebisen ligger. 

• DIVGRL

Magen brukar vara sådär mjukt bullrig o buffig fram till vecka 30 kanske =P Då händer det grejjer. =) KLart du har bebismage redan nu men den är ju inte lika hård som den kommer bli...livmodern är ju inte så stor och uttänjd än =)

• Lindah77

hej, är i v 32 och min mage är inte heller hård. Den är plufsig längst ner och lite hårdare där uppe. I stort sett är den ändå mer mjukis än vad andra gravida i samma vecka är. Det beror lite på hur rund man var om magen från början, om man tidigare gått upp och ner i vikt å så. Är magen redan van att bli utttänjd av fett + att den inte är helt platt (som min) så blir den inte stenhård av graviditeten heller....det positiva är väl att den inte heller fått några bristningar alls.

• J E S S

Jag är i v 17 (16+0) idag och jag kan oxå känna oro inför att man inte känner livmodern.
    Men testa o lägg dig ner på rygg. Börja känn på magen långt ner o gå uppåt. Du kanske inte känner att den är hård, men den blir antagligen mjukare strax runt naveln.
    Så är det för mej iaf så testa du.
    O grattis

• Sophia

J E S S  -  Jo men jag känner livmodern tydligt alltså, när jag ligger ner!! Men när jag står är ju magen bara som en enda pöshög.. det var det jag menade, när den börjar kännas dagligen liksom även när man står upp så att säga

• FruMarie
    Sophia skrev 2007-07-06 21:52:12 följande:
    Jag är i vecka 17, går in i vecka 18 imorgon.Min mage är synbart större, det är så att inte ens jag kan förneka det längre, trots att jag länge sa att "NEJ det är inte bebismagen, det är fett och svullen matmage" Men nu är den ju varje dag sådär lite stor och pösig, hänger ut mer liksom.MEN, det är ju ingen hård kula = stor livmoder, som formar den sådär bebisrund, den lilla kulan känner jag bara om jag ligger ner på rygg.Är det fler i vecka 17 - 18 som förstår vad jag menar, som har det likadant? Börjar ju undra om min mage är "normal" verkligen...Stor men ändå mjuk liksom. Trist! Vill ha riktig bebismagen som man inte misstar sig på
    Jag har samma som dig
    Känner livmodern, som en mjuk liten boll när jag ligger ner, sen när jag står upp så blir det som en påse skinn
    11 December ska du komma, vi längtar efter dig
  • heddish

som en påse skinn fylld med fett.... för mig i alla fall... hehe...

• Moname

Vi är väldigt lika i tid och jag känner precis som du. Känns som magen är en stor degklump, inte alls spänd, fast och hård som man vill att den ska vara, men jag tror att vi är helt normala. Man har ju en föreställning om hur allt ska vara när man är gravid, men jag har märkt att inget är som jag hade trott!

Svar på tråden Mjuk gravidmage - när blir den "hård"?