• emy6

en fråga för alla urban jungle experter?

Jag har en urban jungle -07 köpt i sverige och på den (på varukorg,rengskyddet mm)står det urban jungle. men min kompis som oxå köpt en urban jungle-07 förra veckan (i sverige)står det mountain buggy.... min fråga är varför står det olika?
    sen varför har de bytt tillbaka till 06:ans hjul? nån sa att 07:ans hjul "vobbla" men jag har inte märkt nått.. stämmer det?

hoppas nån kan svara på mina knäppa frågor som jag går och grubblar på....

föresten här kommer en till: på syskon vagnen är det ingen svart plast platta kommer det att komma på 08:an kanske?

kram på er i regnet

• Svar på tråden en fråga för alla urban jungle experter?
  • emy6

men det är ingen mountainl terrain med fast framhjul... de ser exakt likadana ut förutom texten.

• maxen01

Hej!

Väntar vårt andra barn i mitten på Januari, vet man när 08-orna kommer? Och om det är skillnad på dem och 07-orna. Ska ha en syskonvagn OTH Urban Jungle.

Tack för svar

• Amanda
    emy6 skrev 2007-07-06 23:44:48 följande:
    Jag har en urban jungle -07 köpt i sverige och på den (på varukorg,rengskyddet mm)står det urban jungle. men min kompis som oxå köpt en urban jungle-07 förra veckan (i sverige)står det mountain buggy.... min fråga är varför står det olika?sen varför har de bytt tillbaka till 06:ans hjul? nån sa att 07:ans hjul "vobbla" men jag har inte märkt nått.. stämmer det?hoppas nån kan svara på mina knäppa frågor som jag går och grubblar på....föresten här kommer en till: på syskon vagnen är det ingen svart plast platta kommer det att komma på 08:an kanske?kram på er i regnet
    Låter som att Din kompis har köpt en import.

Har hon köpt den ny i butik?

Vad står det på Din kompis UJ´s fotstöd?
    På din står det "Urban Jungle" om den är köpt i Sverige.

Anledningen till att de bytt tillbaka till -06 hjulen var att -07-hjulen var gjorda av någon plast som luktade väldigt mycket så många klagade på det.
  • stinamaria

På de senare 07orna står det mountain buggy. Dom skulle byta till det av någon anledning som jag inte minns nu. Hjulen är bytta eftersom 07ans hjul luktade illa.

• Jeshk

Ja, jag är ju ingen expert alls, utan en nybörjare/letare efter Urban jungle alt. P&T.

MEN, det jag vet är att "One Tree Hill" är företaget som säljer vagnarna i Sverige och de kallar vagnen "Urban Jungle". Men det stora företaget i resten av världen heter "Mountain Buggy" och där heter vagnen bara "Urban". Sååå, det är tydligen samma vagn, men olika tryckta namn på vagnarna.

Antagligen har din vän köpte den i Sverige men affären har importerat från "Mountain Buggy" och inte "One Tree Hill"... säkert för att slippa extra påläggskostander, skulle jag gissa.

För annars ser väl vagnarna lika ut, eller?

• isold2003

Sammanfattningsvis: På fotstödet på europeiska vagnar står det urban jungle, på amerikanska, nya zeländska och engelska (end landet i Europa som skiljer sig) står det mountain buggy urban. På varukorg, klädsel, regnskydd etc har det tidigare stått one tree hill på europeiska vagnar men nu står det mountain buggy. One tree hill är den europeiska huvudleverantören. Det är samma vagn överallt från och med 2007, bara olika märkning. Hjulen på 2007:orna byttes ut pga att de luktade så mycket.

• Stargirl

Från 07 står det Mountain Buggy på alla oavsett modell.

♥ L-01 ♥ S-03 ♥ M-07 ♥
  • Amanda
    Stargirl skrev 2007-09-07 08:57:04 följande:
    Från 07 står det Mountain Buggy på alla oavsett modell.
    På fotstödet?

Nej det gör det inte, som Isold2003 skriver så står på fotstödet på europeiska vagnar Urban Jungle, på amerikanska, nya zeländska och engelska (end landet i Europa som skiljer sig) står det Mountain Buggy Urban.
Svar på tråden en fråga för alla urban jungle experter?