Läcker du urin??? Jag har opererat mig!
Hej och hallå.
Tänkte höra om det är fler än jag som har/haft problem emd urinläckage?
Jag är 28 år och har läckt så länge jag kan minnas.. Sen jag var liten alltså. Det har inte varit någon höjdare....främst vid gymnastik, eller intima situationer med respektive osv..
För några år sedan så sökte jag dock hjälp. Var less på att alltid ha trosskydd. Då fick jag kontinensskydd utskrivna och hemskickade gratis. Detta under hela tiden som utredningen gällande mitt urinläckage pågick.
Det visade sig ta hela 4 år eftersom jag hann med 2 graviditeter emellan oxå vilket gör att man måste vänta med utredningen.
I april i år så fick jag dock operera mig och jag har blivit mkt bättre. Men jag läcker lite lite fortfarande tror jag...men är osäker eftersom jag inte vet vad som är normalt gällande detta.
Jag fick en ankät hemskickade där jag skulle fylla i huruvida jag blivit helt bra, lite förbättrad eller inte märkt av nån förändring alls efter operationen.
Ett par frågor!
*Läcker man inte ens en enda droppe urin på en hel dag om man är "normal"?
*Kommer det liksom inget efterdropp när man varit på toa eller så?
*Vad har ni för erfarenheter av detta?
*Känner ni nån med det här problemet?
*Läckte ni under graviditeten..???
(Det gjorde min kompis och hon undrade hur jag stått ut i 28 år... Hon höll på att bli galen efter 9 mån.)
Skriv och berätta.... Jag vet att det inte är speciellt vanligt alls att läcka när man är så pass ung, men det vore kul o höra om just dina erfarenheter.
Tack på förhand!!!