• giftgrodan

Pormaskar?

Jag har en del pormaskar och blir inte av med dem! Någon som har en dunderkur? (För övrigt måste "pormask" vara ett av svenskans vidrigaste ord...)

• Svar på tråden Pormaskar?
  • stinis77

ha ha ja det låter rätt äckligt.
    jag har också problem med pormaskar och tyvärr har jga inte hittat nått som hjälper i längden. visst ansikts behandliingar hjälper ju men det kostar ju en del att gå på sådana varje månad. jag ska prova dermalogica produkter tänkte jag. en kompis har dom å e nöjd. fast hon har ingen problemhud direkt.
    så jag tar gärna emot tips jag med. /stina

• isisisis

Jag har fått tips på FL innan att göra en smet med magnecyl.
    Har provat den och det fungerade faktiskt.Det är nåt år sen.

• Supermamsen

Åk o gör en grundlig ansiktsbehandling

Peta inte själv då förvärrar ni bara problemen och eran hy blir sämre

• A84

Oh jag kan bara inte låta bli dom äckliga rackarna, så nu sitter man här med en svullen och röd haka och näsa.. Hmm att man inte lär sejj.. Kör lite då o då med askorbinsyra som ja blev tipsad av här på Fl.. men har bara använt d några få ggr så än märks ingen skillnad. Men jag hade nog tänkt att gå till en salong så småningom och göra en porrengöring sen får de tipsa om bra produkter för min hud.

• rocketqueen

Jag gillar Neutrogenas ansiktsrengöring Blackhead Eliminating, använder man den i en månad har man fått bort mycket!

• komamma

aco s scrub är toppen! jag använder den ca 2 ggr i veckan prova du kommer se resultat!

• Me like You

jag har använt en scrub gel från Artistry och mina pormaskar har minskat med säkert 50%

När är det vår tur?
  • WimsA
    rocketqueen skrev 2007-07-13 02:03:48 följande:
    Jag gillar Neutrogenas ansiktsrengöring Blackhead Eliminating, använder man den i en månad har man fått bort mycket!
    Så dom fungerar allså? Stod och kollade på dom idag.!
    Once you pop you can´t stop!
  • Maria40

Ånga funkar jättebra. Koka vatten i en kastrull, böj huvudet över kastrullen med en handduk över huvudet så du får en ångbastu. Skölj sedan med kallt vatten.

Ångan öppnar porerna och "svettas ut" pormaskarna. Det kalla vattnet stänger porerna.

• Camilla123

Min flickvän hade massa pormaskar på hakan så vi köpte Neutrogena daily scrub och deras 2in1 rengöring/mask. Hennes pormaskar är praktiskt taget borta! Funkar jättebra att skrubba bort med handskar också. Dock inte för mkt eftersom man lätt irriterar huden.

Svar på tråden Pormaskar?