• Hope71

Fler som bara känner att brösten ömmar IBLAND?

Usch vad jag nojar... men igår slutade brösten ömma (är i v 5+6) och imorse kände jag fortfarande ingenting. Jag tror jag läst att det kan komma och gå och hoppas att det ömmar ikväll igen... Man vill ju att det ska vara konstant så att man kan vara lugn.....

• Svar på tråden Fler som bara känner att brösten ömmar IBLAND?
  • jenah

Ja du, bär på mitt första barn. Och visst kan nojan slå till. Jag har faktiskt inte haft ömma bröst alls.. Trodde väl kanske oxå att det var något konstigt. Men, nej då, det verkar vara helt ok. Det kliar lite i dem ibland och ibland är de lite, lite ömma om jag masserar dem, men inte mycket. Tror att du kan vara lugn. Min mamma säger alltid att det är oron som förstör mest. Om man inte ororar sig så mycket mår man genast bättre, även fysiskt.
    Är nu i v 29..

• hexalite

hrm, igår hade jag en konstig känsla nere i magen och hade rosa flytningar. Blev givetvis jätteorolig. Och nu idag när jag vaknar ömmar inte mina bröst längre vilket de gjort i flera veckor nu (är i v10,v9+3). Det känns bara konstigt i hela kroppen... Vad är detta?

• cream tea

Hope71: Mina bröst har också varit så och jag har också hunnit nojja en hel del fast jag bara är i v 4+5! Man vill ju som du säger ha ett konstant kvitto på att man är gravid och att allt är som det ska. Men efter att ha frågat runt lite här på fl och läst en del så är jag lugnare nu, det är tydligen så att det varierar hela tiden, ibland känner man av det, ibland känner man ingenting. Kroppen jobbar och vilar, och det känns olika hela tiden. Så jag tror det bara är att försöka vara lugn och luta sig tillbaka och hänga med i svängarna, även om det är jättelätt att oroa sig, det är jag FULLT medveten om!

• Trollslända

jag är i v.32 med mitt andra barn och såhär långt är det forfarande från dag till dag....ibland känns dom som vanligt och ibland räcker det att sambon tittar på dom så gör dom ont

♥ Casper ska bli storebror ♥
  • Tigerlilly08

Mina bröst har hittills ömmat så att jag knappt har velat röra mig, men imorse så vaknade jag utan ömmande bröst. Behövde inte heller gå upp och kissa (som jag alltid brukar annars).

Började nojja direkt - skitjobbigt, vill ju kunna slappna av och låta det ha sin gång utan att oroa mig.

• Hope71

Lovely to be understood... sedan jag skrev det första inlägget har brösten hunnit ömma supermycket en kväll för att sedan lägga av att ömma och kännas "slappare" igen.... Jag MÅSTE intala mig själv att det är OK att inte känna hela tiden! Underbart att det finns ett ställe man kan noja av sig på... maken skulle bli tokig om han behövde lyssna på mig hela tiden.... Lycka till till er alla!!!

• sabina76
    Hope71 skrev 2007-07-08 15:23:51 följande:
    Lovely to be understood... sedan jag skrev det första inlägget har brösten hunnit ömma supermycket en kväll för att sedan lägga av att ömma och kännas "slappare" igen.... Jag MÅSTE intala mig själv att det är OK att inte känna hela tiden! Underbart att det finns ett ställe man kan noja av sig på... maken skulle bli tokig om han behövde lyssna på mig hela tiden.... Lycka till till er alla!!!
    Instämmer helt!!
Svar på tråden Fler som bara känner att brösten ömmar IBLAND?