• LillaMiss Piggy

Torrt hår...behöver tips

Mitt hår hat blivit jättetorr och glanslös Behöver tips på huskurer så håret ser fräschare ut.

Fick höra av min kollega som varit hos frissan att olivolja inte hjälper mot torrt hår.Någon som vet om det stämmer
  • Svar på tråden Torrt hår...behöver tips
  • Pokergirl

Visst är det jojobaolja man ska använda i håret?! Har för mig att det är den olja som efterliknar hårets naturliga bäst.

• Niillis

silikondroppar funkar om de inte ska se stripigt och torrt ut.. dessutom luktar det gott..
    sen är den inpackningar inpackningar och inpackningar alla möjliga du kan ju själv göra en med avokado och olivolja hehe har inte testat den men en kompis gjorde det hon sa att håret blev så fint efteråt

• Silverkatten06

Kanske ingen huskur, men ändå. Jag brukar ta ElVitals AntiBreakage inpackning, men istället för 3 minuter eller vad det står på förpackningen så sätter jag i den i handdukstorkat hår på kvällen innan jag går och lägger mig. Sen sover jag med den hela natten och morgonen efter när jag sköljt ur den är håret sååå lent och fint

Sätt upp håret i en slarvig, lös knut och lägg en tjock handduk över kudden så slipper du få fläckar i sängen..

• ptoa

Du blandar olivolja med 1 ägggula och fördelar över håret, på med plastpåsen och sov hela natten.

• Supermamsen

Gå till din frisär som kollar vilken hårtyp och du får då tips på en anpassad hårinpackning

Svar på tråden Torrt hår...behöver tips