• Sussela

Hur många nappar??

Hur många nappar har era barn på samma gång & hur ofta byter ni ut dom & hur ofta kokar ni dom?

Jag tycker det ligger nappar i hela huset men man hittar aldrig nån likt förbaskat när man väl ska ha.

Vår dotter har alltid 6 nappar åt gången, köper nya 1 gång i månaden & försöker koka dom iaf varannan dag.

Vår älskade lilla Nellie är äntligen här!
  • Svar på tråden Hur många nappar??
  • Planerar syskon

Vårt barn har säkert 10 nappar igång, vi kokar dem sällan och slänger dem aldrig... Kokar dem om de är snuskiga eller smutsiga, slänger dem om de börjar bli sunkiga. Däreomt behöver vi nya nappar hela tiden, för de försvinner spårlöst överallt.

• Majan78

Vi har 4 nappar på gång nu, varav en alltid ligger i min handväska. Håller med om att de ändå alltid är borta när man ska ha dem...!
    Kokar dem när jag kommer ihåg det, vilket inte alltid blir så ofta. Vi byter ungefär varannan/vartredje månad.

• Sussela

BVC säger ju att man ska koka varje dag.. vilket ju inte är så lätt att varken komma ihåg eller kanske hinna med.

Vår älskade lilla Nellie är äntligen här!
  • Tjollabolla

Vi byter ungefär varannan månad. Köper nya hela tiden, men aldrig hittar man nån! Tycker vi hade bättre ordning på napparna i början när vi bara hade en, då visste vi alltid var den var!

Kokar dom gör vi aldrig om  dom inte är nya.

.?:*¨¨*:?.Älskade Milo 22/2 2007.?:*¨¨*:?.
  • Tjiklex

Tror jag har 10 st eller nåt.. Men min dotter VÄGRAR använda dom! Hon leker bara med dom. Och om hon mot förmodan någon gång suger på en napp, så suger hon på fel ände av nappen. =p

• Jenny26

Vi har 4 nappar till dottern. Byter då dom börjar se använda ut och kokar dom ca varannan dag.

• MrsFritz

När min son använde napp hade han 7 st på en napp hållare som han hade med sej överallt, han använde bara en av alla dessa resten skulle han ha att gosa med.. :) kokade dem varannan vecka ..köpte ny varannan/vartredje månad..

• JennySpindel

Linnea har fyra stycken. Kokar dom när jag kommer ihåg, minst en gång i veckan blir det nog i alla fall.
    Försöker byta ut napparna varje månad - och det blir nog så ca, för de blir typ sunkiga då

• Annione

Vi har en napp till dottern, kokas då och då och slängs efter en månad.

• Joona

Vi har ca 15 nappar och alla är alltid borta, fattar inte de!

Vi tar ett varv i hemmet en gång i veckan och samlar ihop alla och så kokas de då men iom att de är så många och försvinner så snabbt så skulle man nog kunna säga att de kokas varje dag.

Men jag håller med, hade bättre koll på nappen så vi bara hade 1, fast det är kul att matcha napparna till klädena

( Fast våran dotter varkar ha stenkoll på napparna, förra veckan så drog hon ner min klockradio i golvet och den vagga hon fram och tillbaka så den spelade musik och stängdes av om vartannat. Jag lät henne hållas och på kvällen låg sen en hög med 5 nappar brevid klockradion Då hade hon väl letat upp nappar och tappat dem där för klockradion var mer intressant )

• G P

Sonen har två och dottern har två.
    Fler nappar än så tycker jag inte behövs.
    Byter nappar varje månad. Till dottern kokar jag dom inte ens längre och till sonen så kokas dom innan första användningen.

• thereze

vi har 2-3 nappar åt gången, brukar lägga alla i hans säng på natten så att han hitter någon om han vaknar under natten!
    jag kokar dom var 3:dje dag ock byter en gång i månaden.

• thesmokejumper

Jag kokar hennes morgon och kväll... Hon har 5 nappar just nu, och jag håller med, när man ska ha dom så är dom puts väck...

• MissLaila

Min son har hur många nappar som helst.. :p Men ändå får man gå på nappjakt och hittar aldrig någon.. Men han hittar alltid sina nappar.. Undra vart hans nappgömma är? Haha! Köper ca 2 st i månaden o han är snart 10 månader så undra hur många nappar det skulle bli om man hittade alla.. :)

• milimina

försöker hålla oss till att använda 1/dag. han får alltid en ny på kvällen och den har han oftast också dagen efter, men sen hittar han såklart en del på golvet som han tappat dan innan osv. annars diskar vi alla använda nappar samtidigt som vi diskar flaskorna (varannan dag) men kokar gör vi sällan. jag byter hellre ut dem. (vi har mkt kalk i vattnet så jag tycker de blir sunkigare av det nästan... de ser riktigt äckliga ut. kokar bara nya nappar innan användning)

Svar på tråden Hur många nappar??