• Anonym

Säga upp Canal Digital? Vad händer?

Vi har just nu Canal Digitals familjepaket med parabolantenn och så. Funderar på att säga upp det. Men undrar om man ändå kan se vissa kanaler eller försvinner alla? För några månader sen var vi sena med betalningen och då stängdes vissa kanaler av medan vi såg de andra.

• Svar på tråden Säga upp Canal Digital? Vad händer?
  • Anonym

alla kanalen försvinner helt då

• Anonym

Även gratiskanalerna?

• Anonym

Är det egen parabol och box eller "lånar" du dem av kanal digital?

Äger du dem själv kommer du ha gratiskanalerna kvar eftersom man bör kunna se dem utan programkort (beror naturligtvis på vad du har för box, men det var riktigt länge sedan jag hörde om boxar som kräver programkort för att se något alls). Men måste utrustningen tillbaka försvinner naturligtvis alla kanaler.

• Anonym

Hmmm...undrar om det är egen box och parabol eller om vi bara "lånar". Det var dom man fick med för typ 1 krona vid nåt erbjudande för några år sedan.

• Eldna

"Fick" ni dem för 1kr och ni har haft abonnemanget full tid så har ni köpt utrustningen. I alla fall boxen. Parabolen är jag osäker på.
    Beorende på box så bör man kunna se gratiskanalerna utan kort, men en del boxar kräver något slags kort för att kunna ta emot signal överhuvudtaget.

• Elias och Tuvas mamma

gratis kanaler? finns inte...

♥ (¯`°?.¸ ♥ Elias 051118 ♥¸.?°´¯) ♥ ♥ (¯`°?.¸ ♥ Tuva 070418♥¸.?°´¯) ♥
  • Eldna

Gratis kanaler = kanalerna du har genom att betala tv-avgiften.

• JewelGirl

I de allra flesta fallen får man behålla både paraboldisk och box. De vill inte ha tillbaka begagnade diskar eller box.
    Du kan fortfarande få in gratiskanalerna (tex 1,2 och 4:an) samt de utländska gratiskanalerna. Det är ju oftast ett gäng utländska kanaler man får in som parabolägare.

Det är många som kör parabol utan ett abbonemang, man får helt enkelt avgöra om det är tillräckligt utbud för en att nöja sig med.

Jewel och Sancho med änglatvillingar och ett par i magen.
  • Elias och Tuvas mamma
    Eldna skrev 2007-07-16 12:52:25 följande:
    Gratis kanaler = kanalerna du har genom att betala tv-avgiften.
    Joo presic.. men dåe  det inte gratis..:P haha.. TV-avgigten e juh dyraren en va en parbol är..
    ♥ (¯`°?.¸ ♥ Elias 051118 ♥¸.?°´¯) ♥ ♥ (¯`°?.¸ ♥ Tuva 070418♥¸.?°´¯) ♥
  • Anonym

när vi sa upp canaldigital ville de ha tillbaka all utrustning utom själva parabolen.
    de skulle ha boxen, fjärrkontrolllen och alla sladdar

• Eldna

Anonym inlägg nr 10 - då hyrde ni alternativt lånade ni bara boxen. CD samt deras konkurenter har i omgångar erbjudanden om att köpa boxar för ett förmånligt pris. Det man ska tänka på när man köper deras boxar dock är att de inte alltid är kompatibla med konkurenters kort.

• Tvillingfarsa

Titta i ert avtal där står det om ni hyr eller har köpt boxen.

Parabolen har man köpt, jag har i varje fall aldrig sett ett erbjudande från Canal Digital där man hyr parabolen.

Vet inte om deras grundpaket är borta nu, jag tror det och det innebär i så fall att alla kanaler slocknar när du säger upp abonemanget. Förr i tiden så hade dom ett grundutbud som bestod av SVT kanalerna och TV4 och så betalade man bara en serviceavgift på kortet en gång om året(numera så är den avgiften kvartalsvis).

Tänk också på att du har en bindingstid på abonemanget. Ska du säga upp det så ska det sägas upp till slutdatumet och vill du få det hävt innan så får du betala dryga straffavgifter.

Om du har några frågor så får du gärna skicka pm till mig. Jag har jobbat en gång i tiden på Canal Digital's kundservice och har väl hyfsat bra koll på grejerna tror jag i varje fall.

Men som sagt viktigast är att du plockar fram avtalet och sätter in dig i huruvida du hyr boxen eller inte och vilket slutdatum erat abonemang. Dom vill ha en skriftlig uppsägning senast en månad innan slutdatum.

• Anonym

Vår bindningstid har gått ut redan så jag tror nog att parabolen och boxen är vår. Tror inte dom vill ha tillbaks en 4 år gammal box Som nån redan sa så funkar den bara med CD:s eget kort.

• Tvillingfarsa

Hum, om inte CD har ändrat sina avtalsvillkor så spelar det ingen roll hur gammalt ert abonemant är. Dom har avtalsperioder och om inte ni säger nåt vid slutdatumet så förnyas den automatiskt till ett nytt år. Dvs att ni får betala straffavgifter om ni säger upp det mitt i en period.

Svar på tråden Säga upp Canal Digital? Vad händer?