• Skogsstjärnan

Bröllopsgåva till min bror och svägerska!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-07-07 18:18:53:
    Äh, hann skicka före jag ens skrivit något..

Ja, de gifter sig nu på lördag och jag har totalt STOPP på ideér till present.

Har försökt fråga, men de önskar sig inget speciellt.

De tycker om att idrotta, vara i naturen, inga "partymänniskor", gillar det enkla...

Förslag tas TACKSAMT emot!

• Svar på tråden Bröllopsgåva till min bror och svägerska!
  • THR1972

JiE har en mindre skulptur som heter "förälskelse", den är jättefin...köpte en sådan när min barndomsvän gifte sig (i dag faktiskt)

• gemelli

Bor de i hus,?  i så fall tycker jag att ett äppelträd är en jättefin present.

Köp en fin zinkhink som du ställer trädet i, sen knyter du band runt trädet. Brukar bli väldigt uppskattat

En liten Vide i magen enligt ul
  • Skogsstjärnan

Visst är det de som liknar dessa?

Själv älskar jag Willow trees figurer, men det är ju kanske dumt att ge det (eller skulpturer överlag) då de vet att jag gillar det. Det känns som jag tänker på vad jag gillar istället för vad de gillar då...

Eller vad tror ni? Är så sugen på att köpa någon figur! Typ den här: www.demdaco.com/detail.aspx

• Skogsstjärnan
    gemelli skrev 2007-07-07 18:21:35 följande:
    Bor de i hus,?  i så fall tycker jag att ett äppelträd är en jättefin present.Köp en fin zinkhink som du ställer trädet i, sen knyter du band runt trädet. Brukar bli väldigt uppskattat
    Nej, de bor i lägenhet och har trångt på balkongen! Annars hade jag gärna köpt något till trädgården. Funderade på en gammaldags bänk i gjutjärn och trä, men de har inte plats... Visserligen bor de ju inte i lägenhet hela livet, men ett bra tag till.
  • Stargirl

Jag älskar Matteus porslin. Kanske ett snyggt uppläggningsfat lr liknande. Det är ngt jag alltid köper till folk som gifter sig.

♥ L-01 ♥ S-03 ♥ M-07 ♥
  • gemelli

Okej, såå synd!

En liten Vide i magen enligt ul
  • Skogsstjärnan
    Stargirl skrev 2007-07-07 18:26:54 följande:
    Jag älskar Matteus porslin. Kanske ett snyggt uppläggningsfat lr
    liknande. Det är ngt jag alltid köper till folk som gifter sig.
    Vad är Matteusporslin? Bor i Finland så jag är lite lost...
  • Vombell

När mina kompisar gifte sig förra året så köpte vi tre fina viner. Ett som skulle öppnas på 1-års bröllopsdafen, ett till 3-års och ett till 5-årsdagen.

• Stargirl
    Skogsstjärnan skrev 2007-07-07 18:28:02 följande:
    Vad är Matteusporslin? Bor i Finland så jag är lite lost...
    Hittar inte några bilder på nätet. Vet att Matteus porslinet finns lite överallt i Sverige. Säkert i Finland oxå. Sök på nätet. Inte omöjligt att du hittar lite info.
    ♥ L-01 ♥ S-03 ♥ M-07 ♥
  • Sunflower

Jag bara älskar bröllopsskålen som Västergårdens keramik har.  Kostar ca 800 med frakt. Köpte den till ett par kompisar förra året, blev mycket uppskattat!

• Skogsstjärnan
    Sunflower skrev 2007-07-07 18:41:02 följande:
    Jag bara älskar bröllopsskålen som Västergårdens keramik har.  Kostar ca 800 med frakt. Köpte den till ett par kompisar förra året, blev mycket uppskattat!
    Den var fin, men kanske liten? Och frakt hit blir väl dyrare?

Vad tror ni om en Aaltovas som jag frågade innan? Antingen i klart glas, vit eller grå?
  • Stargirl
    Skogsstjärnan skrev 2007-07-07 19:15:44 följande:
    Den var fin, men kanske liten? Och frakt hit blir väl dyrare?Vad tror ni om en Aaltovas som jag frågade innan? Antingen i klart glas, vit eller grå?
    Klarglas heltklart då det är ngt som håller förevigt.
    ♥ L-01 ♥ S-03 ♥ M-07 ♥
  • Skogsstjärnan

Behöver fortfarande hjälp!

Det drar ihop sig... bara några dagar kvar och jag har ingen present!

• Sunflower

En vacker picknick-korg, en flaska champagne och en filt?

• babyassistans

Hej där,

Jag o min man har gjort vackra trälådor. Där i läggs ett fint vin, underbara bubbelbad kulor, mörk choklad, massageolja..allt exklusivt o mysigt....sedan på bröllopsmiddagen...förbered papphjärtan att skriva ett privat meddelande och lyckönskning till alla gästerna!!! Dessa svar ska sedan läggas i lådan överlämna till brudparet, BEHÅLL NYCKELN!!! posta till första bröllopsdagen! En underbart mysig start på deras första bröllopsdag att läsa alla sina vänners varma ord!

Svar på tråden Bröllopsgåva till min bror och svägerska!