• sagabus

Nån mer med mörka gula flytningar..hela tiden.

Hej, är gravid i v 14+6 och har egentligen haft mycket flytningar hela graviditeten. Men från och till...typ varannan dag nästan så är de gula och eftersom det är rikligt och man får det på pappret så ser det väldigt gult ut nästan ibland åt det brunare håller. Har kollat upp detta på gyn men de har inte sett nåt och det kliar inte och luktar inte heller så det är nog ingen infektion. Vet att flytningarna blir lite annorlunda när man är gravid men ska det vara så här hela tiden?
    En läkare sa att färgen på flytningarna kunde bero på vad man åt också..men sen sa hon inte mer och jag tycker inte jag har ätit nåt särskilt eller mycket av nåt som kunde påverka vad jag vet. Hur har ni andra det? Är era flytningar vita eller är de färgade ofta?

• Svar på tråden Nån mer med mörka gula flytningar..hela tiden.
  • Leia81

de e så, helt normalt de du skriver =) om dom e lite bruna så kanske de e lite blodblandat bara men de e ingen fara de e ju för att de växer o töjer ut sig

• AlexandraLuleå

hos mig är det liknande, dom flesta dagarna gula och "tjocka", och andra dagar så är det väldigt likt färgen limegrön.. ser inte fräscht ut men det är bara att stå ut =(

• sagabus

Ok tack för era svar. Ja tjocka flytningar hua! Är så jädrans rädd att det ska komma mörkare eller att det är blod i men än så länge är det bara gult och när det torkat (ursäkta detaljer hehe) så ser jag ju att det är gult och inte brunt. Jisses hur ska man klara 9 månader och vara så här nojig?? :)

• Leia81

men snälla...om de kommer lite blod så e de ingen fara, de e bara små blodkärl som brister....läs lite om de så fattar du nog. helt normalt o dom flesta får de =) visst inte så kul kanske men får du inte ont av de o de inte kommer i mängder så e de inget.

• skrollan2

Jag har oxå brunröda flytningar hela tiden...de är faktiskt jobbigt men ingen fara Lycka till

• selma1980

Tror precis på det ni skriver om flytningarna. Men man ska vara observant när dom är gula, min vän fick tyvärr en slid katarr, och miste sitt barn i vecka 22, symtomen på slid katarren var gula flytningar, hon trodde att det var normalt, men en tidig förlossning startade.. så man ska vara observant. Hoppas allt går bra för din del.

• sagabus

Selma1980: oj låter hemskt! Men hon kollade aldrig upp flytningarna då? Läkarna har kollat men iof har de inte tagit nån odling eller så...hua nu blev jag rädd! Ska ta upp detta med barnmorskan imorgon. Kanske bäst att ta en läkartid igen då för att vara säker. Har ju haft detta hela tiden så då är det ju inte bra isåfall.

• sagabus

puffar lite för fler svar och funderingar kring detta...
    Om man inte har några andra symtom än gulaktiga flytningar, kan det ändå vara slidkatarr? Är itne slidkatarr samma som vaginos och då luktar det väl väldigt illa? Är så orolig nu.

• Bäsen

Jo det har jag haft för nåt år sen & det luktade hemskt
    tror inte alls att du behöver oroa dig!

• sagabus

tack för svar...Kan man ta prover för detta för att vara säker så man itne går och drar med detta utan symtom? Vill ju inte råka ut för för tidig förlossning eller mf för en sån "enkel" infektion som lätt går att behandla om man upptäcker den.

• Bäsen

ja men luktar det inte illa så är det ingen fara, man gör lätt ett prov med en liten tops på VC.

• sagabus

Ok ska nog be dom göra det iaf då...kanske jag blir lite lugnare hehe.

• tjejmamma79

Jag har också haft gula tjocka flytningar varje dag under denna graviditet som är min tredje.Har inte haft så gula med de andra två men de luktar inte speciellt illa iallafall.Har visat dessa för gyn som sa att det kunde vara för att jag fött barn tidigare så att slidan stod öppen hela tiden,förstod inte riktigt det men hon verkade tycka det var normalt

• sagabus

hm ok jag har ju inte fött barn tidigare så det stämmer nog inte på mig då.

Svar på tråden Nån mer med mörka gula flytningar..hela tiden.