• mysis80

rastlösa barn

Hej alla!
    Det är så här att jag vill ha lite tips på vad jag kan göra med min snart 5-åriga dotter. Hon är just nu ledig från dagis och har den här veckan varit så fruktansvärt rastlös. Vi har försökt att hela tiden hittat på saker, gått till parken minst en gång per dag. osv osv. Men inget verkar räcka till. Jag hade tur som nu igår fick besked från dagis att hon får komma till dagis 3 dagar nästa vecka fast hon egentligen skulle varit ledig. Sedan efter det är hon ledig 2 veckor till. Jag vet inte hur jag ska orka det. jag har förutom henne en på snart 1 år och väntar en till i början av september. Dessutom är det ju inte direkt fint väder så man kan ju inte åka och bada heller.
    Vi har inte tänkt göra några längre utflykter i sommar, utan mer kanske dagsutflykter, men jag kan ju inte göra något sånt precis varje dag för att hon har tråkigt. Missuppfatta mig inte nu, det är ibland bra att ha tråkigt , men det är inte alls så jag menar utan hon är dubbelt så "jävlig" om man får använda det ordet, när hon är rastlös. Vi har dessutom inte så mycket ´kontakt med de andra barnen från dagis så hon har inte så många att leka med, vilket är jättetråkigt.
    Är det fler som har det så här just nu och som har några tips mot rastlösa barn.
    Ja nästa år har vi i allafall bestämt att vi får boka upp oss större delen av semestern för att hitta på något med henne....går ju inte annars.

• Svar på tråden rastlösa barn
  • viramia

Ja tror det är viktigt att barn ska få vara rastlösa ibland.
    Men visst blir det tufft, men mest för oss föräldrar
    det är samma med min 3 åring.

Elvira och Vilma!
  • Danielsmamma

Såg att ni bor i sthlm..så ta henne en dag till skansen eller gröna lund...eller om ni går till något inomhusbad.
    Eller om leker me nån hon känner...

• mysis80

ja min man kanske ska göra det nästa vecka. Jag är ju höggravid så jag orkar nog inte riktigt ta mig ut på såna äventyr just nu. Kanske åker och badar någon dag kanske....tack för svaret

• Otålig väntan

ring till kompisarna på dagis. det finns säkert fler som har rastlösa barn hemma!

• Danielsmamma

Tänkte inte på att du va det...men ja ring nån kompis eller dom på dagiset...annarsom du inte redan har det så köp lite pysselsaker så har hon å göra en stund

• 4 Före 30

För att kunna ha roligt måste de lära sig vad tråkigt är... tyvärr. lite egen fantasi har man ju när man är fem. men visst det blir en krock när de helt plötsligt slutar bli överstimulerade som de blir på dagis... bara att rida ut...

Svar på tråden rastlösa barn