• JAndersson

Vilken sångbok?

Jag har suttit på nätet och kollat lite sångböcker för barn, även väldigt små barn. Det ska va både vaggvisor och vanliga sång/visor och leksånger som man gör rörelser till. Typ imse vimse spindel... Jag hittade "Älskade barn" som jag tyckte verkade bra. Någon som har erfarenhet av den eller någon annan bok som är bra? Min dotter är nu precis 5 månader och tycker det är roligt när jag börjar sjunga lite för henne o så. Men jag kan inte så många sånger ju Flört

• Svar på tråden Vilken sångbok?
  • mumlan1

Barnkammarboken...finns i olika färger beroende på vilken ålder de ska passa till..

• andypandy98

Den silvriga barnkammarboken gillar vi.

• JAndersson

Ok, dem verkar ju populära då. Men ingen som har erfarenhet av älskade barn? Den är nog ny, tror det stod att den kommit ut i år.

• mumlan1

den silvriga har vi också men skulle vilja ha de andra också, till minstingen och även till den stora...

• Jalapeno

elefantboken och silvriga boken är de bästa vi har
    min mamma jobbade många år med babysång och de är hennes favoriter

boken du skriver om låter intressant! men inget jag känner till

• JAndersson

Jag sökte och kolalde på alla barnkammaren böckerna, dem verkar ju oxå jättebra! Men vet inte om den vita eller den silvriga är bäst till en 5 månaders? Hon kanske inte tycker den vita är så rolig så länge om den silvriga har mer med rörselser o även berättelser i. Hmm, nu blir jag ju i valet o kvalet om jag ska köpa barnkammaren bok eller älskade barn Oskyldig

• mumlan1

Jag har önskat den vita till min dotter, hon är snart 1 år.. Vi har den silvriga sedan tidigare, skulle vilja ha alla böckerna.

• Jalapeno
    JAndersson skrev 2007-07-07 20:41:16 följande:
    www.adlibris.se/product.aspx här är om den andra boken om någon vill kolla
    gulliga sånger men det verkar inte finnas med någon cd - även för oss som läser noter kan det vara skönt med en cd. det finns till de båda jag rekommenderade
  • JAndersson

Tyras föräldrar: Men det står ju att det är med en cd....

Svar på tråden Vilken sångbok?