• Freckles

Resa till Cypern.. Vad ska vi tänka på?

Hejsan!
    Vi ska på vår första resa i september, jag och min sambo, tillsammans med min lilla son som blir 5 år..
    Resmålet är Panthea Garden i Ayia Napa (Cypern).
    Nerverna är på helspänn såklart, mycket att tänka på då man ska resa med barn.
    Där kommer också mitt "problem"..
    Vad exakt bör man tänka på?
    Finns det något speciellt man bör/inte bör ha med sig?
    Är det någon som har några som helst tips att ge, sådär i "förebyggande" syfte ;)
    Vi ser verkligen fram emot resan men det är klart att frågetecknena är många inför detta stora äventyr som väntar oss alla tre.
    Är det något speciellt man bör akta sig för att äta eller dricka (främst pojken)?
    Någon som har några erfarenheter från just den plats vi ska till?
    Skulle kunna rada upp fråga efter fråga, men jag avslutar där.. just nu :)
    Hoppas på massor av tips, trix, råd.. ja allt ni kan komma på.
    Många kramar från oss alla tre

• Svar på tråden Resa till Cypern.. Vad ska vi tänka på?
  • Cinnalinna

Jag har inte varit där, men jag tror inte ni behöver oroa er över maten. Finns ju bar där också och mjölk och liknande måste vara pasöriserat.

Jag kan bara jämföra med Spanien där jag bor - finns samma barnmatsprodukter som i Sverige ungefär. Nestle finns ju i hela världen.

• Cinnalinna

finns ju BARN där också ska det stå hehe

• mexisis

har varit på cypern ett antal gånger, och alltid ayia napa. förutom las vegas är det mitt favorit resmål. kan inte komma på nåt särskilt ni bör akta er för, däremot har jag en del tips att komma med.

världens finaste strand heter nissi beach. den ligger en bit från centrum, men oavsett om man hyr cyklar eller tar taxi är det värt att ta sig dit.

mitt i centrum finns ett kloster med ett torg och en scen. där brukar de på kvällarna ha dansuppvisningar och det är himla skoj att kolla på, tycker jag iaf.

sen en båtresa till famagusta kan ju va nåt. inte för att man får åka ända fram till stan, men ändå. det känns lite speciellt när man vet att det är en spökstad. har träffat många cyprioter som bodde där när de fick lämna staden och deras historier gör staden till en speciell plats för mig

har du några frågor är det bara att skriva i min gb
    ha en superhärlig semester!

världens vigaste man kröp in i arslet och försvann
  • Freckles

Oki.. skönt att höra..
    Är alltid så osäkert vad man bör eller inte bör äta/dricka osv.
    Speciellt för lillkillen.
    Men du har rätt, självklart finns det barn där med ;) Konstigt vore ju annat :)
    Å andra sidan tror jag dock vi kommer undvika mjölk och vatten (annat än på flaska) för säkerhets skull. Försiktigare än försiktigast är min policy ;)
    Känns verkligen som ett stort äventyr allting, det kan bära eller brista helt enkelt. Men förhoppningsvis går allt vägen och vi får ena fina två veckor utomlands :)
    Tack för svaret och ta hand om dig/er.
    Kramar

• Freckles

Aaaahh.. great! Tips tycker jag om :)

Ska ta en titt på det stället (nissi beach), låter kanoners. Helt klart!

Och det där med kloster lät intressant, för att inte tala om dansuppvisningarna.. wow.. helt klart något för mig (oss). hehe

Hmm.. och båtresan.. jajjamensan.. Det låter som vi kommer ha fullt upp helt enkelt :) För det kan man ju inte missa tycker jag :)

Ska fundera ut frågor som bara den.. men först är det sängen som gäller. Jag är trött trött trött..
    Tack så hemskt hemskt mycket!
    Kramar

• mexisis
    Freckles skrev 2007-07-07 22:42:03 följande:
    Aaaahh.. great! Tips tycker jag om :)Ska ta en titt på det stället (nissi beach), låter kanoners. Helt klart!Och det där med kloster lät intressant, för att inte tala om dansuppvisningarna.. wow.. helt klart något för mig (oss). heheHmm.. och båtresan.. jajjamensan.. Det låter som vi kommer ha fullt upp helt enkelt :) För det kan man ju inte missa tycker jag :)Ska fundera ut frågor som bara den.. men först är det sängen som gäller. Jag är trött trött trött.. Tack så hemskt hemskt mycket!Kramar
    kul om man kan va till nån hjälp som jag sa är det bara att fråga. jag svarar på det jag kan
    världens vigaste man kröp in i arslet och försvann
Svar på tråden Resa till Cypern.. Vad ska vi tänka på?