• fipa 2

bästa schampoon??

hr använt tonvis med olika schampoon och balsam men hittar fortfarande ingen!

har testat "vanliga" schampoo i mataffärer men de var inget att ha. även frisör (system proffesional, joico, matrix, kms) var ok en viss tid men nu inte längre.. hur kan det vara så?? hmmm

även sånna natur produkter med aloe och sånt och de passade verkligen inte.

vet att jag behöver en klippning men jag vägrar röra håret nu i sommar, får vänta till hösten med en rejäl toppklippning

mitt hår är lockigt/självfall beror på hur jag vill ha, samt rätt torrt och samtidigt mjukt..

bra schampoo som ni kan rekommendera?

vet att de i affären kan hjälpa men jag litar inte på de så speciellt mycket, eller det beror på personen. oftast är de nu sommarjobbare som har nollkoll... frisören har jag frågat men de verkar köra sitt eget race..

tips någon??

• Svar på tråden bästa schampoon??
  • gemelli

Jag gillar KMS

Solschampoot är kanon.
    Men har även prövat deras nya fuktschampoo, det var kanon och luktade sååå gott

En liten Vide i magen enligt ul
  • maskrosen77

keraste eller hur det stavas tycker jag är superbra.

• gemelli

Läste lite närmare nu.

Du ska absolut ha solschampoot från KMS och solmasken....

• fipa 2

gemelli

något som fick mig att höja ögonbrynet är att tex rusta och överskottsbolaget sålde kms produkter för 29:- och jag som köpte hos frissan för nästan 200:-
    men det är säkert plagiat.. eller inte.. hmm

jag hade silk rpair nåt sånt från kms för skadat hår, torrt hår men det gjorde saken värre tyckte jag. det var frisören som tipsade mig om det... sen såg jag att de är sponsrade av kms och inte undra att hon prackade på mig hela kollektionen hehe

vad är det för solschampoo?

• fipa 2

maskrosen

har inte användt schampoo från kerastase men dock en "lock spray" som skulle bevara lockar och det var ingen höjdare, den tyngde ner håret helt och det blev klibbigt

men de kanske gör bättre schampoo och balsam

• maskrosen77

Har inte provat deras andra produkter. Men jag köper ett schampo och balsam för känslig hårbotten och det är det bästa jag någonsin har haft.

fipa 2 skrev 2007-07-07 23:04:26 följande:
    maskrosenhar inte användt schampoo från kerastase men dock en "lock spray" som skulle bevara lockar och det var ingen höjdare, den tyngde ner håret helt och det blev klibbigtmen de kanske gör bättre schampoo och balsam
  • solalven

kerastase är mycket bätre på schampo och balsam samt inpackningar än de är på stylingprodukter

• gemelli

fipa 2,

Ja jag har oxå sett dom. Dom säljer gamla produkter, jag köpte en flaska som luktade urk.
    Flera år gammla.

Dom har ju gjort om hela KMS serie nu. Solserien är en serie med otroligt mkt fukt som reparerar håret kanon...

Silk serien från KMS är KASS!!! Det är ju så med alla märken, finns inget märke där allt är bra...

• Dimitra

Jag har självfall och fint, mjukt hår. Säkert som ditt Jag har använt samma schampo i flera år. Har försökt byta till ett billigare men återkommer ändå alltid till samma

Redken Extreme är mitt tips och finns hos frisören.

Och åren går...
  • tessan8micke

Kerastase, hur bra som helst! Och jag har jättejobbigt frizzigt hår som blir alldeles mjukt av det! (Ja det krävs ju lite styling ändå, men det är en otrolig skillnad på mig iaf!)

Svar på tråden bästa schampoon??