• Tomina

Testat plus och proggisarna...

Hej,
    läser lite olika om proggisarna och hur längre som alla fortsättar att använda dom..Det verkar vara väldigt olika.
    Jag hade insättning 21 juni och kommer fortsätta med proggisarna tom måndag. D v s 2 dagar innan min ordinarie testdag. Jag skulle alltså vänta till den 11 juli att testa (20 dagar efter insättning) Är det en lång tid? Det verkar också vara olika beroende på var man går?
    Hur som helt så har jag tjuvtestat ikväll och plussat! Vilket är så fantastiskt roligt, men har som sagt proggisarna i två dagar till.
    Kan det vara så att eftersom jag hade så lång tid mellan insättning och test, så gör det inget att jag slutar nu?
    Eller ska jag kontakt min läkare och försöka få fler paket proggisar?

"Orolig"

• Svar på tråden Testat plus och proggisarna...
  • Vujka

Hej på dig!

Får passa på och säga grattis igen, den här gången kanske lite högre! GRATTIS!!!
    Det är ju helt underbart, men jag förstår att du är orolig för vaggisarna.
    Vet inte om jag kan hjälpa så mycket men min läkare har sagt att jag skulle sluta med progesteron på bestämd dag oavsett om det blir positivt eller negativt.

Så jag skulle ta det som är kvar att ta och sen sluta..
    Lycka till!

• Tomina

Tack Vujka!
    Vad kul att du hoppade in och hjälpte mig med det här.
    Jag har även pratat med min läkare idag ang proggisarna och han sa att det pågår disskussioner om att man inte ska ta proggisarna alls...Men det blir väl längre fram.
    Nu hoppas jag bra att jag får en bra graviditet utan komplikationer och ilamående (men det är nog önsketänkande .

Jag kikar in på den andra tråden och kollar hur det har gått för dig!

Kram!

Svar på tråden Testat plus och proggisarna...