• Fragaria

Smala människor

Ni som är smala, alltså har ett lågt bmi men inte är direkt underviktiga. Vad äter ni och hur mycket?
    Hur kan en vardag se ut? Hur äter ni på helgerna?
    Hur mycket motionerar ni?

Tycker de här frågorna är intressanta då det ofta kan krävas en livsstilsförändring om man vill gå ner i vikt. Då kan det vara kul att veta hur en sådan livsstil kan se ut.
    Hoppas ni "smala" vill ta er tid att svara!

• Svar på tråden Smala människor
  • Bitzy

Jag vet inte vad mitt bmi ligger på.. Men jag är 163 och väger tyvärr 52kg.. Jag försöker (o har försökt i flera år) att gå upp i vikt. När jag var gravid gick jag upp 17,5 kg och var nöjd med det, men tyvärr gick jag ner nästan allt igen utan att göra något typ..

Jag äter väldigt mycket fet mat för att kunna gå upp i vikt. Sen brukar det bli chips och cola på kvällen med.
    Just nu är jag mammaledig och brukar gå ut med min dotter varje dag en stund i vagnen.
    Jag äter likadant på helgen som vardagen.
    Den motionenen jag har är att gå ut med min dotter i vagnen och sen när jag rör mig hemma när jag lekar med henne, lagar mat och sånt.

Någon gång ska jag väl lyckas gå upp i vikt, så det är inte jättekul att väga så här lite fast det är inget jag tycker syns på mig. Jag har stl 38 i kläder..

Hoppas du är nöjd med svaren :)

• Playing the angel

Jag har schysst BMI, 21. Från det att jag var liten så har jag haft en enorm förbränning. Var för smal förut och gick hos dietist för att gå upp i vikt, men det hjälpte inte nämnvärt. Nu senaste åren har jag mest slarvat med maten och ätit mycket utemat och gått upp, tyvärr har allt lagt sig på magen haha.. En normal dag äter jag frukost (nästan alltid en shake), lunch, middag eller några kvällsmackor. Promenerar varje dag och simmar när andan faller på. Ingen övrig motion.

Si vis amari, ama.
  • StoraElefanten

Ni som är smala, alltså har ett lågt bmi men inte är direkt underviktiga. Vad äter ni och hur mycket?
    Hur kan en vardag se ut? Hur äter ni på helgerna?
    Hur mycket motionerar ni?

mitt bmi är 21.8 typ...normalviktigt...jag vet inte om jga e en sån "smal" du söker svar från men jag tycker iaf jag e smal....

jag äter ganska mycket, varje dag flera ggr om dagen..o var jag kommer ifrån så har vi ganska fettig mat....rejält fettigt...

just nu ser min vardag ut som så att jag vaknar vid ett, två på eftermiddagen..jobbar från fyra till tio o kommer hem o lägger mig..men fört äter jag :)..äter likadant på helgen som vardagar...o jag tränar aldrig...nåväl gjorde några situps igår...men det e väl ändå inte o kalla träning..

så jag tror nog det beror mycket på dig o hur din kropp reagerar till mat och träning...

• Ula

Jag har ett BMI som ligger i mittfållan för normalvikt. Jag tränar 2-3ggr i veckan kondition och styrka och går några kilometer ett par ggr i veckan. Jag älskar att träna!
    Jag äter vegetariskt men är inte rädd för fet mat typ, olivolja, bregott, ostar o.s.v. Däremot undviker jag socker, äter sällan fikabröd och aldrig godis och läsk.
    Jag är inte en sån där smal person som kan äta allt utan att gå upp i vikt. J Jag äter fasta måltider och sällan på kvällen.

• Moonis

Jag har svårt att gå upp i vikt så jag kan äta vad jag vill i princip. Vilket inte är så kul alla gånger heller. Tränar inget förutom att kuta efter sonen varje dag

• Hadjelina

Har ett BMI strax under 19. Träning och kost varierar väldigt mycket. Som mest dansade jag 3 ggr i veckan. Just nu dansar jag 1 gång varannan vecka, men går och cyklar till och från bussen varje dag. Brukar försöka äta vettigt och varierat, men kan variera från att ibland bara äta halvdant 2 ggr om dagen till att äta 3 ordentliga måltider samt mellanmål. Är en gottegris och älskar pannkakor, kan äta hur mycket som helst. Har försökt gå upp i vikt, men min vikt påverkas inte nämnvärt vad jag än gör.

• 2rok

Har ett BMI på 20...är vegetarian, tror att man får i sig en hel del kalorier med kött, vilket vi veggisar slipper. Dricker ALDRIG läsk eller saft, tycker helt enkelt inte om det. Jag köper godis och chips, men aldrig mer än några bitar-precis nog för att stilla sötsuget, och äter jag chips så trycker jag aldrig i mig hela påsen. Favvosnackset är popcorn - lite bättre än chips ju.... Tränar inte aktivt,dvs går på gym eller så, men är inte rädd för att ta cykeln istället för bilen.

• Bitzy

Jag blev så nyfiken på vad mitt bmi låg på eftersom jag inte visste det.. Hittade en sida på nätet nu.. Mitt bmi är på 19,6 och räknades som normalvikt.

• leny

Mitt Bmi ligger på 22, normalviktig alltså. Jag äter Frukost, lunch, middag+ något mellanmål varje dag, jag äter ungefär samma på helger som på vardagar. För ca två månader sedan slutade jag att äta allt vitt synligt socker vilket har gjort att jag har gått ner tre kilo. (Undviker socker så mycket jag kan).

Jag bantar absolut inte, det klarar jag inte av, men däremot så rör jag på mig ganska mycket. Jag går ca 5 km varje dag, går alltid i trappor, tar aldrig hissen, går alltid dit jag ska, undviker buss och bil så mycket jag kan (har ingen bil). Ibland går jag på Friskis&Svettis eller simmar för att jag gillar att röra på mig.

Svar på tråden Smala människor