• Emil i Lönneberga

Om man har en svart soffa.

Är det snyggast med ljusa möbler i vardagsrummet eller mörka?
    Ljusa menar jag med björk.
    Mörka menar jag med ek och bok.

Jag vill införskaffa ny tv-bänk, vitrinskåp, soffbord och skänk (i samma färg och material så klart).

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-07-08 01:49:57:
    Svarta och röda gardiner är beställda kanske jag ska säga.

• Svar på tråden Om man har en svart soffa.
  • blommanigbg

Lutar mot mörka.... Men inget som jag egentligen tycker är snyggt... Men mörkt blir bäst..

• Emil i Lönneberga

Du gillar inte mörka soffor? hihi

blommanigbg skrev 2007-07-08 00:54:58 följande:
    Lutar mot mörka.... Men inget som jag egentligen tycker är snyggt... Men mörkt blir bäst..
  • Kaffetår

Jag har ett mörkt ekgolv och svarta skinnsoffor. För att inte rummet ska bli jättemörkt har jag enbart riktigt ljusa möbler (björk och bok) i övrigt och en ljusbeige matta med svarta mönster på under soffbordet.
    Tapeterna är vita. Jag får ofta kommentarer om mitt snygga vardagsrum

• Emil i Lönneberga

Du har inget galleri

Kaffetår skrev 2007-07-08 01:00:06 följande:
    Jag har ett mörkt ekgolv och svarta skinnsoffor. För att inte rummet ska bli jättemörkt har jag enbart riktigt ljusa möbler (björk och bok) i övrigt och en ljusbeige matta med svarta mönster på under soffbordet. Tapeterna är vita. Jag får ofta kommentarer om mitt snygga vardagsrum
  • Emil i Lönneberga

Ek är väl ljusare än bok men mörkare än björk?

Kaffetår skrev 2007-07-08 01:00:06 följande:
    Jag har ett mörkt ekgolv och svarta skinnsoffor. För att inte rummet ska bli jättemörkt har jag enbart riktigt ljusa möbler (björk och bok) i övrigt och en ljusbeige matta med svarta mönster på under soffbordet. Tapeterna är vita. Jag får ofta kommentarer om mitt snygga vardagsrum
  • Kaffetår

Emil i lönneberga.
    Jag skulle behöva ladda över lite bilder i galleriet, men ajg har inte gjort det än.
    Ska se om jag har nåt foto på datorn

• AnnaGBG

Nu gick det!!

Det beror på om vi du menar laminat/fanér eller massiva grejer. Massivt tycker jag bättre om ljust just nu men IKEAprylar i bok är rätt så hemska - då är de mörka grejerna bättre.

• Kaffetår

Emil... Kolla om du kan se mitt galleri nu!

• Emil i Lönneberga

Det var fint.

Kaffetår skrev 2007-07-08 01:19:04 följande:
    Emil... Kolla om du kan se mitt galleri nu!
  • Emil i Lönneberga

Jag hade tänkt handla på Ikea så du avråder dom mörka (bok)?
    Väggarna är ljusa.

AnnaGBG skrev 2007-07-08 01:11:25 följande:
    Nu gick det!! Det beror på om vi du menar laminat/fanér eller massiva grejer. Massivt tycker jag bättre om ljust just nu men IKEAprylar i bok är rätt så hemska - då är de mörka grejerna bättre.
Svar på tråden Om man har en svart soffa.