• Silverkatten06

Absolut torr - irriterad hud bara ibland?

Jag svettas ganska mycket och har i flera år använt Absolut Torr med jämna mellanrum. Oftast funkar det superbra, men ibland får jag så himla irriterad hud, det blir rött, svider och är jätteobehagligt. Kan nån förklara varför det bara blir så ibland? Är det jag som gör nåt fel eller kan man vara lite "småallergisk" bara vissa dagar?

• Svar på tråden Absolut torr - irriterad hud bara ibland?
  • LyNxQ

Kanske var huden lite fuktig när du tog på absolut torr?? Då svider det som bara den!

Prova apotekets aluminiumklorid, den är lite mildare men funkar nästan lika bra tycker jag,,

• Silverkatten06
    LyNxQ skrev 2007-07-08 11:30:13 följande:
    Kanske var huden lite fuktig när du tog på absolut torr?? Då svider det som bara den!Prova apotekets aluminiumklorid, den är lite mildare men funkar nästan lika bra tycker jag,,
    Ja, så kanske det var. Ska tänka på att torka mig ordentligt nästa gång. Tack för tipset om aluminiumklorid, ska testa det också!
  • kissmekate

är man inte supertorr under armarna när man stryker på så kliar det av bara h*vete... Skrikandes

• LyNxQ

det bästa är att blåsa torrt med hårblås..

• Silverkatten06

LyNxQ skrev 2007-07-08 15:47:28 följande:

det bästa är att blåsa torrt med hårblås..
    Vilket bra tips, det ska jag absolut prova! Jag tycker faktiskt att det lite svårt att bli snustorr med en vanlig handduk efter duschen...
  • LyNxQ

Ja, man hinner knappt få bort duschvattnet förrän man börjar svettas igen ju

Svar på tråden Absolut torr - irriterad hud bara ibland?