• Mia m Rasmus

Svagt illamående, svettningar, lätt huvudvärk

Har 15 dagar kvar till bf, och nu när jag satt i köket blev jag lätt illamående, fick kallsvettningar, lätt huvudvärk samt svagt flimmer framför ögonen. Kände mig nästan svimfärdig under ett par sekunder.
    Kan det varit ett tillfälligt blodtrycksfall? eller vad?

Nu känns det lite bättre, men är fortfarande illamående och har huvudvärk. Samt svaga svettningar

• Svar på tråden Svagt illamående, svettningar, lätt huvudvärk
  • laluna

låter som att det kan vara blodtrycket,ring förlossningen om det inte släpper. tänker på risken med havandeskapsförgiftning

• Mia m Rasmus
    laluna skrev 2007-07-08 12:11:24 följande:
    låter som att det kan vara blodtrycket,ring förlossningen om det inte släpper. tänker på risken med havandeskapsförgiftning
    Ja, det var min tanke också
  • BHJE

Jag hade nog också ringt just med tanke på havandeskaps... för man vet ju aldrig och det är dumt att chansa.
    Mest troligt så är det nog "bara" ett blodtrycksfall.
    /Jessica

• Mia m Rasmus

Har pratat med förlossningen nu, tydligen har dom haft fler samtal under fm med liknande symptom. Tydligen magsjuka som går här
    Ska försöka få sonen att vilja vila en stund nu och hoppas på att det går över.

• frau M

Har haft problem med blodtrycksfall. Tänt på att inte ligga på rygg. Och om det händer så lägg dig på sidan, hellst vänster, så brukar det gå över.

Svar på tråden Svagt illamående, svettningar, lätt huvudvärk