• Anonym

hemabort i västra götaland?

Är gravid i v 6,och väldigt förvirrad.
    tankarna växlar från dag till dag. behålla eller ej...
    Är det någon som vet om det går att få göra abort hemma om man bor i västra götalands län?
    Måste man åka till ett större sjukhus för att få tabletterna eller kan man få de via tex sin barnmorskemottagning/gynmottagning? tacksam för svar.

• Svar på tråden hemabort i västra götaland?
  • Anonym

Ingen som bor kring Göteborg /stenungsund och vet om man kan göra det hemma...?

• Anonym (hm)

d skulle jag me vilja veta

• Anonym

du går till sjukhuset o saedan får du tabletter som du skall ta o att du inte skall spy under ett viss antal timmar o sedan får du en ny tid för att ta dem sista tabbleterna efter några timmar få du gå o du blöder i ungefär i 2-3 veckor eferåt..

• VulgusProfanum

TS:
    Vissa landsting erbjuder "hemaborter". Om du vill veta hur det är i just ditt Landsting så ta kontakt med KK.

Beauty fades Dumb is forever
  • Anonym (gbg)

På östra sjukhuset kan du få dessa tabletter som avstannar graviditeten. Sen får du med dig tabletter hem som du tar 2 dygn senare. Så vänd dig dit.

• Anonym

tycker de är läskigt men hemaborter då min pojkvänns ex dog då hon gjorde en. hon förblödde. =(

• Anonym (lella)

Jag gjorde en medicinsk abort i v6 på östra. Första tabletten får du ta på sjukhuset. Sen får du tabletter med dig hem som du tar två dagar senare. Du får även värktabletter av det tyngre slaget med dig hem. Jag upplevde väldigt lite smärta och blödningen var något rikligare än en mensomgång men höll på längre.

Antar att du gjort aborten vid det här laget, hoppas allt gick bra.

Svar på tråden hemabort i västra götaland?