• Anonym

Nikotinfri snus

Har ända senda jag fick reda på att jag var gravid slutat använda nikotin och har istället snusat onico som är en nikotinfri snus. Men nu idag slog det mig att det kanske inte heller är helt ofarligt? Men visst borde det vara det eftersom det är nikotinfritt?

• Svar på tråden Nikotinfri snus
  • stiletto

vad står det på dosan vad den innehåller då? det borde inte vara någon fara men vet faktiskt inte säkert.

• stiletto

hittade det här när jag googlade, låter inte det minsta farligt:

Onico Onico klassas som ett livsmedel med beteckningen ?växtfiberbaserade portionsprillor?. Onico innehåller växtfibrer från majs, salter, lakrits, fuktighetsbevarande medel och aromtillsatser. Alla tillsatser är livsmedelsgodkända.Det kan finnas spårmängder av gluten i den ingående majsfibern.
    Onico innehåller mycket små mängder socker, som finns naturligt i majs. Största andelen är därmed fruktos. Däremot innehåller Onico inte något tillsatt socker

• Anonym
    stiletto skrev 2007-07-08 14:28:00 följande:
    hittade det här när jag googlade, låter inte det minsta farligt:Onico Onico klassas som ett livsmedel med beteckningen ”växtfiberbaserade portionsprillor”. Onico innehåller växtfibrer från majs, salter, lakrits, fuktighetsbevarande medel och aromtillsatser. Alla tillsatser är livsmedelsgodkända.Det kan finnas spårmängder av gluten i den ingående majsfibern. Onico innehåller mycket små mängder socker, som finns naturligt i majs. Största andelen är därmed fruktos. Däremot innehåller Onico inte något tillsatt socker
    Jo det där känner jag igen står samma sak bakpå dosan, så jag tycker ju inte att det borde vara farligt. Finns ju som inga ämnen som verkar vara skadliga.
  • truckergirl

Jag snusar samma snus som dig och det är inte farligt har jag hört.
    BM sa bra när jag sa att jag bytt från vanligt snus till nikotinfritt så nån fara tror jag knappast att det är.

• satanshomeboy

får jag bara fråga en sak? om man snusar så är det väl nikotinet man är beroende av, så varför snusa NIKOTINFRITT? är inte det lite dummt? =)

• Anonym
    satanshomeboy skrev 2007-07-08 19:13:00 följande:
    får jag bara fråga en sak? om man snusar så är det väl nikotinet man är beroende av, så varför snusa NIKOTINFRITT? är inte det lite dummt? =)
    Hihi jo det är klart att det i första hand är nikotinet man vill åt eftersom det är detta man är beroende av. Men det handlar ju även om att bryta en vana, en vana att lägga en snus under läppen som bränner till lite härligt Det nikotinfria snusert hjälper till med detta väldigt bra enligt mig. Onico hjälpte väldigt mycket när jag slutade snusa och jag är inte längre beroende av nikotinet men jag har lite svårt att sluta med Onicå ändå, fråga mig inte varför kanske är det den där brinnande känslan under läppen som jag vill ha Hihi svårt att förklara. Men visst känns det lite dumt att slösa pengar på nikotinfritt men hellre det än riskera att skada bebis
  • Anonym (snusar)

Du kan prova den där nikotinfria snusen som heter Q´S eller nått (minns inte riktigt) Den svider och bränner så himla mycket att man inte kan ha snusen inne så himla länge.. efter ett tag blir den alldeles slemmig och äcklig.. man snusar mindre med den..

men jag hade inte kraft att sluta så jag började med vanliga igen.. Inte gravid än så jag kör på tills det plussar (om det nu gör det)

Lycka till!!

Svar på tråden Nikotinfri snus