• In the summertime

    Vi med tidig vatten avgång

    Vi fick våran pojke i v 36+3 pga av att vattnet gick av en anledning som ingen vet. Ngn mer som varit med om det och frågan jag egentligen undrar är om ni fått fler barn tidigt eller om det bara var "ren otur". Ska vi vänta oss att syskon också kommer för tidigt.

  • Svar på tråden Vi med tidig vatten avgång
  • pulmones

    2an gick vattnet i vecka 34+6. 3an gick vattnet i vecka 35+2

  • Mamma till bröderna bus

    hade tidig vatten avgång.. började läcka i 32+5 blev inlagd och dom lyckade hålla kvar honom i 5 dagar innan han föddes i v 33+3. Jag tror inte att det betyder att nästa oxå kommer tidigt.. men vad vet jag... Glad

  • världens bästa mamma

    andra bebben gick vattnet tidigt 11 dagar senare kom han i v. 32.......ingen orsak

    tredje bebben gick vattnet 1 månad innan hon kom ut i v. 32.....steptokocker i underlivet......låg ca 1 månad på spec.bb.
    denna tiden var jätte jobbig

  • knäppisen

    En gång är ingen gång, men två gånger är en vana. Så har jag blivit "lärd" i alla fall.

    Jag fick båda mina tidigt pga förtidig vattenavgång (ingen infektion eller så) och efter första gången sa de att det inte var någon ökad risk om jag skulle bli gravid igen. Nu efter andra gången så säger de tvärtom, att jag får räkna med att föda förtidigt igen.

  • MirjaochJolinesMamma

    1:a gick vattnet i v27. Födde i v. 31.
    2:a födde jag i v 38, då fick de ta hål på hinnorna. Läkaren gjorde mig inställd på ännu en förtidsbörd, men icke!

  • In the summertime

    okej ja det var lite intressant. Det verkar ju vara väldigt olika. Tiden får med andra ord utvisa.

  • Nanook

    Men tvåan gick vatnet redan i v. 22, han höll sig kvar i hela 13 veckor. Med trean gick vatnet i v. 34, han föddes tre dagar efter vattenavgång.

Svar på tråden Vi med tidig vatten avgång