• Kaija

Kväljningar av napp!

Hej! Ni som har introducerat napp till era små barn; Har era barn fått kväljningar av napp??!! Vår 5 v-tjej ser så olycklig ut å får kväljningar när vi försöker ge henne napp...Vi får ju genast dåligt samvete å tar bort nappen...Hon kanske inte är en napp-tjej?! Eller?! Hur har det varit för Er?!

• Svar på tråden Kväljningar av napp!
  • Lise

Testa att bara sätta nappen en lten bit in i munnen så att hon själv får suga in den. De tycker nog att det är lite obehagligt om man sätter in hela nappen direkt.
    Fast det gör ni kanske och hon får det ändå?

• TheSunset

Våran dotter vägra oxå napp....men vi kom på varför...nappen va för stor.
    Så vi åkte til en barnbutik och köpte en mindre napp..Då gick det bra.

(¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯) Hampus 990910 & Julia 061101 (¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯)
  • Lise

Vår son har också reagerat så ibland och jag tror att det är när nappen kommer "fel" i munnen, t.ex om han får den under tungan. I början fick vi håla nappen en bra stund innan han själv lyckades suga fast den. Han ville ha napp, det märktes, men han hade svårt att behålla den. Den åkte ut så fort han försökte suga. Testade en annan napp än den vi hade först och nu funkar det bra. Har nu MAM.

• kengru

Vi provade alla storlekar, alla sorter, men våra barn fick alltid kväljningar, de har klarat sig bra utan.

• emelita

det finns en napp som vår tjej tog i går har tästat alla..den finns på babyland det va en som de flästa nappahatare tar..det finns små med,de som e i vanlig affär får hon kvällningar av

• Stanna

Vår dotter hade också jättesvårt för napp i början. Vi provade massor med märken tills hon fastnade för Bambino.

• TheSunset
    Stanna skrev 2007-07-08 16:50:22 följande:
    Vår dotter hade också jättesvårt för napp i början. Vi provade massor med märken tills hon fastnade för Bambino.
    Den nappen hade vi med.... den mindre varianten...
    (¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯) Hampus 990910 & Julia 061101 (¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯)
  • Kaija
    emelita skrev 2007-07-08 16:47:57 följande:
    det finns en napp som vår tjej tog i går har tästat alla..den finns på babyland det va en som de flästa nappahatare tar..det finns små med,de som e i vanlig affär får hon kvällningar av
    Vilket märke är det?
  • elin 79

men man behöver ju inte använda napp.
    jag skulle inte vilja göra det om mitt barnm fick kväljningar , tänk själv å få det......uuuu...

• Kaija

elin 79 skrev 2007-07-08 16:57:46 följande:

men man behöver ju inte använda napp.jag skulle inte vilja göra det om mitt barnm fick kväljningar , tänk själv å få det......uuuu...
    Nej... Du har rätt... Och det är väl egentligen så Jag å min man resonerar... Men tänkte att det kanske är ett "klassiskt beteende" innan de vill ha napp... Det bästa vore ju att hon klarar sig utan napp
  • Lise

Kaija - Har hört talas om och sett nappen från babyland som "alla" barn sägs kunna ta, emn vet ej märket. Men den finns nog inte ute i butiken (inte vad jag hört i alla fall) utan du får fråga efter den. Den är rund med ring i och ser väldigt enkel ut och själva sugdelen är ganska lång med en rund kula på längst fram. Ska tydligen kännas mer som bröstet i barnets mun. Själva nappen är rätt ful, men funkar den är det ju värt det!
    Vår son testade den men han verakde inte gilla den, den var nog för lång och för mycket som kom in i munnen. Men MAM´s mini Ulti funkar bra tycker jag.

• Lise

Visst är det skönast om de klarar sig utan, men det är skönt att kunna ge napp när han ska sova eller behöver bli lugn tycker jag. Det är ju trots allt en bra ljuddämpare som kan vara bra att ha till hands ibland.
    Dessutom har ju många barn ett stort sugbehov och då är nappen en skön avlastare så att man inte behöver amma hela tiden för att de ska få suga.

• LiveLoveLaugh

Jag har 3 barn varav dom 2 första aldrig haft napp. När dom blev lite kinkiga så provade vi med napp ett flertal ggr, men den kom i retur. Nästan flög ut ur munnen på dom plus en massa grimaser efteråt.

• zackebus

Testade nog alla nappar på marknaden och Zigge kväljdes av alla.

Han bara spottade ut dom och ville absolut inte ta napp.
    Vi försökte ett tag just för att jag inte ville bli hans "napp".
    Nu är han 4 månader och suger på tummen.
    Funkar precis lika bra som nappen både till hans sugbehov och som ljuddämpare. 
    zack 040923 zigge 070310
  • Dama

Vår tjej var precis sån!
    kändes helt hemskt.. håller med dig där.
    Men nu är hon 8 veckor och har tagit nappen i ca 3 veckor nu.

Vi försökte titt som tätt.. men tog bort den om hon fick kväljningar. Sen provade vi att byta napp.. då gick de bättre.
    Vi ville så gärna att hon skulle ta nappen, så vi försökte o försökte.
    Nu älskar hon den! :)

Lycka till

• nysignatur

Samma med vår lilltjej som är 5 veckor. Vi köpte då en NUK-napp på babyproffsen, och den tar hon gladeligen! Antagligen var de andra för stora för henne. Dock får hon fortfarande kväljningar av den om jag ger henne den just efter måltid, men annars går det finfint.

• Filifjonkan1

min dotter fick kväljningar av napp..vi prövade i flera månader sen gav vi upp.
    Sen när hon var 5 mån fick hon tag i en napp själv och då funkade det. Nu är hon 10 mån och går ingenstans utan sin napp..

Svar på tråden Kväljningar av napp!