• Mejtrix

Lite besviken på Pampers babybox

Hämtade idag ut babyboxen på babyproffsen idag....vart grymt besviken när jag öppnade den.
    I den fanns:

* 8 st newborn blöjor
    * 10st intimservetter
    * 1 napp
    * 4 st amningsinlägg
    * En matskål rekom. från 6 mån ålder
    * Vi föräldrar, Gravid (som jag redan har)
    * Produktkatalog från Babyproffsen, utan priser
    * Massor av reklam

Undrar vart allt annat tog vägen? De andra 2 gångerna jag fått ett stratkitt från dem har det varit tvål, skallra, strumpor till den lilla, Stort paket med blöjor, tvättmedelsprovpåse, bröstsalva (såriga bröstvårtor, tvättservetter osv...

Det är inte det att jag bara vill ha...men jag har hört av många att det skall innehålla produkter från ex Weleda!

Skiljer boxens innehåll från vilken butik man hämtar ut det i?

Jag vart iallafall väldigt besviken. Dessa saker har jag ju redan till den lilla. Åkte ca 6,5 mil t/r för att hämta boxen.

Någon mer som fått samma eller fått annat innehåll? Skall man "reklamera" boxen eller?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-07-09 08:28:41:
    Tydligen upprörs många utav att jag reagerat på innehållet!!!!

Ja boxen är gratis, men de som jag skrev tidigare....år 2001 och år 2003 när jag fick mina 2 tidigare barn, var det mer praktiska saker än reklam. Det jag undrade över var om innehållet varierar!

Under "sandlådan", Titta under den så hittar du säkert värre inlägg!!!!!

I Örebro får man ingen påse från BB.
    Åter igen, Jag är inte ute efter gratis saker. Jag köper ändå det jag behöver, det jag menar är att deras marknadsföring går ut så starkt om ett visst innehåll, som i mitt fall tyvärr inte stämde.

Ta ett exempel. Du ska köpa en labradorvalp, men när du hämtar valpen är det en Jack Russel. Det är falsk marknadsföring, därför undrade jag om jag skulle "reklamera" dem. Alltså säga till i butiken att de sakerna som de annonserade om ej fanns med! Hoppas nu den rosa pudeln förstår och slutar titta under sandlådan

Jag har all rätt i världen att bli besviken. Skulle någon förpassa mig till sandlådan för att jag blir det, kallades det nedvärdering. Vad är man då för människa som dömmer andra! En sådan människa skulle jag verkligen inte vilja möte på ex. förlossningen. Hoppas att du en dag får smaka på egna ord och känna hur liten du blir

• Svar på tråden Lite besviken på Pampers babybox
  • chess1979

då fick du mer än vad jag fick..

jag fick

*några blöjor från pampers
    *litet paket med våtservetter
    *en matskål
    *reklam
    *ett start kit från comviq.

jag blev också besviken, på bilderna som dom lägger ut i tidningarna så ser man att det skall vara så mkt mera.

♥Det bor en liten flicka i min mage♥
  • blackangel
    http://images.emmhost.com/BABYBASICS/messagent-SE.asp?ID=WuXqfa7qOZSW8&PARTNER=BABYLAND

Paketet innehåller bl.a. dessa varuprover: 12 st Pampers New Baby Blöjor (inkl. DVD + bok) 15-pack Pampers Sensitive Tvättservetter. Skallra från Fisher Price Amningsinlägg från Pigeon Tidning Vänta Barn från Vi Föräldrar Baby care set från Weleda Information från Astra Zeneca, Go’boken, Philips, Trygg-Hansa och ExtraFilm
    Urvalet kan variera.
  • blackangel

Oj, vad konstigt inlägget blev innan....

• banantelefon

Jag tycker att det låter som om du fick en massa saker.
    Hämtade min på Babyland och i min fick jag

*12 st blöjor (newborn)
    *förpackning med 10 st våtservetter
    *1 bitring från Fischer Price
     plus en massa reklam och produktkataloger

• 3 hjärtan

låter som du fick massor! tror vi fick 10 blöjor... en matskål från fisher och massa reklam..

• mrskensington

Jag minns inte riktigt vad vi fick i vår, det är två år sedan, men i princip var det några blöjor, en liten reklamnalle, några amningsinlägg och en massa reklam.

• Strawbaby

Jag fick samma saker som chess1979, blev också besviken. men väldigt glad för matskålen! Men jag hade förväntat mig mer...

• mogreta

Men skojar ni eller?
    Vad hade ni trott, fem paket blöjor eller?

• gbgumman

Jag saknade också massa, bla det från welda. Känner mig jätte lurad, för jag hade velat testa deras produkter innan jag sprang och köpte den som passa mig bäst. Nu blir det onget från weleda.

• Annione

weleda produkter kan man beställa från Weledas hemsida. Man får ett kort hemskickat som man tar med till återförsäljare av Weledaprodukter och får ett provpaket.
    För ca ett år sen fick vi i babyboxen: blöjor, kroppspuder, tandborste, leksak och våtservetter. Babybagen på BB fanns det lite annat smått och gott i. Hade inga förväntningar alls på innehållet då det är en gratis grej.

Svar på tråden Lite besviken på Pampers babybox