• Annica30

Hur gör ni med typ utlandsresor?

Jag o min man har 2 st barn var, o väntar nu ett gemensamt.. Om vi nu skulle åka utomlands när bebisen är född, hur gör nu, eller hur hade ni gjort?? Man har ju verkligen inte råd, att ta med alla. Finns inte en möjlighet, men samtidigt hade jag fått skuldkänslor för dom andra barnen..Speciellt för mina, som aldrig varit utomlands, o som förmodligen inte kommer komma heller, om inte jag tar med dom..

Råd o tips, tack..

• Svar på tråden Hur gör ni med typ utlandsresor?
  • josida

Det sjysstaste är ju förstås att ta med alla, men det blir ju ingen billig historia...

Hur bor de icke-gemensamma barnen, varannan vecka, varannan helg eller vecka + varannan helg. Kanske beror lite på hur mycket de är hos er också?

• Annica30

Mina barn är här varannan vecka. Min bonuspojk knappt inte alls, o bonustösen tors-mån varannan vecka. Hon ska egentligen vara här varannan vecka oxå, men mamman strular..

• Felicia6
    Annica30 skrev 2007-07-08 18:43:56 följande:
    Jag o min man har 2 st barn var, o väntar nu ett gemensamt.. Om vi nu skulle åka utomlands när bebisen är född, hur gör nu, eller hur hade ni gjort?? Man har ju verkligen inte råd, att ta med alla. Finns inte en möjlighet, men samtidigt hade jag fått skuldkänslor för dom andra barnen..Speciellt för mina, som aldrig varit utomlands, o som förmodligen inte kommer komma heller, om inte jag tar med dom..Råd o tips, tack..
    Om alla vore era biologiska. hur hade ni gjort då?

Så tänker iaf jag.. "hur skulle jag göra om alla var biologiska" och så hade jag gjort så
  • Annica30

Fast så kan man inte tänka, heller tycker inte jag.. Blir fel de oxå..

• Annica30

För att de inte är bara vi som har ansvar för dom. Dessutom har dom andra inte så många barn, o betydligt högre inkomster än vi.

• Felicia6

ja det är naturligtvis upp till var och en, men du frågade efter åsikter och detta var min. tycker inte det är FEL att tycka som jag gör?
    Jag säger inte att alla andra ska tycka så, men JAG gör det. vad är fel med det?

• Annica30

Fast så kan man inte tänka, heller tycker inte jag.. Blir fel de oxå..

Läs riktigt!! Tycker inte jag, står de..

• häxvrål

Jag har 2 bonusar och ett gemensamt med min sambo. Vi brukar göra en sak med bonusarna (och vår gemensamma naturligtvis) och en sak med bara vår tjej. Mamman gör en resa med bonusarna. Vi är överens om att detta är bra. Bonusarna får åka på två resor per år, precis som vår gemensamma. Annars tycker vi det skulle bli orättvist, varför skulle hon få åka mindre än bonusarna?

• Annica30

häxvrål: E de utlandsresor ni gör då??

• häxvrål

Inte bara, ibland har vi åkt till fjällen och åkt skidor. Det tycker jag räknas precis lika mycket som en utlandsresa...är inte gratis heller direkt.

• Sonya

Alla våra barn, eller så stannar vi hemma!

• Mi Corazón Belle

Vi har ett gemensamt, å han har två sen innan, dom ska egentligen vara här varannan helg.
    Men det är knappt det.
    Vår tös är snart två år, å hon har varit med två gånger utomlands å tredje gången var alla tre barnen med.
    Vi kommer alltid att ta med vår gemensamma dotter.

♥Mi Corazón Isabelle♥
  • Mia69

Hej, jag och min man fick en Freja i april. VI har bokat en resa i vinter. Mina två andra döttrar kommer ej att följa med, pga kostnaden samt pga de ej får ledigt från skolan.
    De har dock varit med oss på massa andra grejor och även tidigare utlandsresor.
    Med sin pappa har de dock inte varit på semester under de 5år som vi varit separerade.
    Han är dessutom hemma just nu och är pappaledig, då tjejerna även fått en syster hos honom för ett år sen. Men han verkar inte vara sugen på att hitta på något ens för en dag med alla tjejerna.

• Lycka74

Ja hur gör man. Vår familj består av två gemensamma barn och makens två barn sedan tidigare. Vi har åkt på utlandssemster alla tillsammans, på tu man hand och enbart med de gemensamma barn. Hur vi väljer att göra har att göra med tidpunkt, kostnad, om det är en "vuxenresa" eller barnresa, alltså vi anpassar efter vad vi finner lämpligast. Jag har aldrig varit för milimeterrättvisa och tror inte heller på detta! Det viktigaste är att man kan stå för besluten man fattar och pratar med alla inblandade!

Svar på tråden Hur gör ni med typ utlandsresor?