• Anonym (...)

Någon med stora bröst som lyft dom och stoppat in silikon?

Jag är rätt ok med mina bröst, hade innan graviditeten D och nu har jag E,F kupa.

Men dom har blivit hängigare och bävar för hur dom ska se ut efter ännu en graviditet.
    Jag har sett bilder på bröst där man bara lyft och tycker det ser hemskt ut oftast, däremot är det snyggare när man oxå stoppat in silikon?
    Men om man redan har stora och vill lyfta OCH stoppa in silikon, blir inte brösten monsteriöst stora då?
    Eller kan man plocka bort mycket av bröstet så det inte blir så stort?

• Svar på tråden Någon med stora bröst som lyft dom och stoppat in silikon?
  • Anonym (*)

Jag har inte gjort det, men kollar runt lite. Har alltid haft stora bröst men nu är det ingen "fyllning" ( ) kvar i dem. Vill lyfta och fylla

• Anonym (tuttlisa)

Här är en som har samma tankar *viftar med tuttarna*...innehållet pös ut efter amning. Jag har tänkt tanken att lyfta dem lite, och att fylla dem lite för att få mer "stuns" hihi.
    Hoppas nån som har gjort det har lust att svara..

• Anonym (...)

ah flera likasinnade
    Ja om man redan har f som jag så vill man ju inte gärna ha större direkt.
    Om jag fick önska skulle jag vilja ha en c-d kupa

• Anonym (jupp)

hej!

jag har både lyft och lagt in silikon.. Blev helnöjd! men tänk på att du får långa ärr som tar tid att läka.. det tog mig över ett år innan ärren blev suddiga.

Jag ville ha d-kupa men FASTA..mina var d-kupa med två stora mjölpåsar..inte så roligt..fick använda två sport-bh:ar för att få liiite stadga i dem. nu är jag toppen nöjd och har aldrig ångrat mig en sekund.

jag gjorde mina i falköping på kosmetisk kirurgi.. mkt bra ställe!  Lycka till

• Anonym (...)

anonym jupp
    Hur mycket silikon la dom i. Funderar på hur mycket som blir kvar av bröstet efter själva lyftet? För jag har ju E,F nu och vill isf högst ha D efter en ev operation?

• Anonym (jupp)

Jag la in ganska lite silikon.. tror ena bröstet ligger på 320 ml.. och andra lite mindre.. man kan säga att jag fyllde ut det som de tog bort! Men när du är på konsultation på kliniken så går de noga igenom hur mkt som är lämpligt att sätta in och så.. Du får känna på inläggen och prova i bh.. Om du nu vill ta bort ganska mkt av ditt eget bröst så säg till på en gång så de inte tror att du vill ha större fast fastare. Nu är jag gravid och jag kommer gå igenom operationen en gång till sen. Ska ta bort ÄNNu mer av mitt eget bröst.. ska nog ha en c- kupa nästa gång..

• Anonym (Lisa)

Har du redan runt f-kupa, så låter det lite tokigt att operera in ännu mer. En mindre förminskning kommer däremot att göra att dina bröst både är stora och står upp av sig själv. Varför ser det hemskt ut med lyft menar du? Menar du ärren, så måste du få dem ändå för att få alltihop att lyfta. Om du inte vill ha mycket störe bröst än f-kupa förstås, men det är jag tveksam till att så många seriösa plastikkirurger ställer upp på.

• Anonym (...)
    Anonym (Lisa) skrev 2007-07-08 21:40:35 följande:
    Har du redan runt f-kupa, så låter det lite tokigt att operera in ännu mer. En mindre förminskning kommer däremot att göra att dina bröst både är stora och står upp av sig själv. Varför ser det hemskt ut med lyft menar du? Menar du ärren, så måste du få dem ändå för att få alltihop att lyfta. Om du inte vill ha mycket störe bröst än f-kupa förstås, men det är jag tveksam till att så många seriösa plastikkirurger ställer upp på.

jag har sett bilder på lyft där man inte stoppat i silikon och tycker brösten sett konstiga ut och inte alls fina.

Men det är ju inte säkert det blir så för alla? Helst vill jag inte ha silikon ens, men om jag ska göra en sån operation vill jag ju att brösten ska bli riktigt snygga annars är det inte värt det för mig

• Anonym (jupp)

Om man bara gör ett lyft så tycker faktiskt jag också att brösten inte blir lika fina..jag la in lite silikon för att just få den där runda fastheten som man inte får om man bara lyfter dem. Då kan de lika gärna bli hängiga fast de är en mindre storlek.

jag var egentligen emot silikon eftersom det kändes att de operationerna var till för dem som ville exponera sig på osunt vis, men ijumed att jag bara fyllde ut dem lite grann så kan man nu aldrig säga att det är silikon i dem. De känns fasta men de är inte som två stenhårda bollar eftersom jag har det mesta av mitt eget bröst kvar.

jag tycker att om man nu ska ändå lägga ut så mkt pengar på en bröstoperation så ska man se till att man blir 100% nöjd. inte värdera in vad ANRA tycker och tänker.. gör dte som känns bäst för en själv.

• Nica74

Har D-kupa nu, men brösten blir inte runda och fina utan ser ut som nåt knövel . Ska försöka spara ihop så att jag kan fixa dem sedan. Vill!!!

• Anonym (Lisa)

TS: Det bästa är ju att du rådfrågar plastikkirurgen på konsultation. Jag har fixat mina med förminskning, nu skaffade jag små bröst för jag vill inte få häng med åren. Men de är runda och fasta, inget häng öht. Fick den modell jag efterfrågade. Har man f-kupa som du måste det ju finnas rätt mkt att fylla dem med så att säga. Sen är det nog sant att de inte blir typ Pamela eller Victoria S-bröst. Småbröstade får oftast ett stort mellanrum mellan brösten och mer bollaktiga bröst vid förstoring. Den effekten är nog svår att göra på beställning.

• Anonym (...)
    Anonym (Lisa) skrev 2007-07-09 17:54:50 följande:
    TS: Det bästa är ju att du rådfrågar plastikkirurgen på konsultation. Jag har fixat mina med förminskning, nu skaffade jag små bröst för jag vill inte få häng med åren. Men de är runda och fasta, inget häng öht. Fick den modell jag efterfrågade. Har man f-kupa som du måste det ju finnas rätt mkt att fylla dem med så att säga. Sen är det nog sant att de inte blir typ Pamela eller Victoria S-bröst. Småbröstade får oftast ett stort mellanrum mellan brösten och mer bollaktiga bröst vid förstoring. Den effekten är nog svår att göra på beställning.

fast jag vill inte ha några bollbröst ala pamela iofs
    Jag vill att dom inte ska hänga och se så naturliga ut som möjligt.

Mina bröst sitter rätt långt ifrån varandra med fast dom är stora.

Jo om man kommer till en plastikklinik en dag så lär jag kolla med läkaren hur dom kan komma att se ut.

Någon som vet vart man kan se före och efterbilder på opererade bröst förresten?

• Anonym (...)

Förresten ni som hade lyft.
    Hur ser ärren ut, bleknar dom bort helt med tiden eller har man fula ärr resten av livet sen?

• isisisis

Jag gjorde en bröstförminskning för 18 år sen.
    Kan fortfarande inte sola länge utan överdel.Då kan det bli sår.

• Anonym (...)
    isisisis skrev 2007-07-09 21:16:38 följande:
    Jag gjorde en bröstförminskning för 18 år sen.Kan fortfarande inte sola länge utan överdel.Då kan det bli sår.

oj hur kommer det sig?

Är du nöjd med brösten annars då?

Hittade en sida qvinna.se och det är rätt otroligt hur olika tex D bröst kan se ut eller DD för den delen.

Såg en del bröst som var riktigt fina efter bara lyft men vissa som såg hemska ut och tänk om man skulle vara en av dom som får hemska bröst efteråt

• isisisis

Jag är jättenöjd.Visserligen har de blivit lite större igen.
    Men de har inte bröstvårtorna pekandes neråt iaf!
    De har hållt formen rätt bra.Jag har c-D kupa nu.
    Det hade jag innan också,men de var helt enkelt för slappa utav tyngd.Fick stora bröst tidigt.Efter 2 barn så var de inge roliga längre,plus att jag hade ryggproblem.
    Men man får räkna med att det syns om man tittar noga,och sola toppless får man vara jäkligt försiktig med.

Svar på tråden Någon med stora bröst som lyft dom och stoppat in silikon?