• Janna84

50 gram löste...?

Jag sitter och ska beställa te just nu men är inte så hemma på det här med löste. Till hur många koppar räcker 50 gram?

Gravid i vecka 36
  • Svar på tråden 50 gram löste...?
  • Vombell

Jag dricker MASSOR av löste men har faktiskt ingen aning Brukar köpa typ 2 hg och det räcker väl till en kanna te 2 gånger om dagen i en vecka kanske. Äsch jag vet inte...

Inte mycket hjälp va

• Janna84

Haha, nej jag blev inte så mycket klokare
    Jag tänkte använda en sån där vanlig tetång med 45 mm kula. Har du någon uppfattning om hur många koppar det kan bli av 50 gram te då?

Gravid i vecka 36
  • Minialp

Svår fråga, dricker oxå massor av te, men brukar inte räkna koppar så... Men 50 g e ju inte så mkt, brukar köpa 100 g, men d brukar räcka ett tag, köper kanske te en gång i månaden, men köper ju iofs mer då.. Hmm, som sagt, svår fråga!

• Janna84

Tack för svaret Minialp! Misstänkte att frågan var lite svår men jag har verkligen ingen aning för det här med löste är helt nytt för mig. Jag hade nog kunnat skapa mig en uppfattning om jag såg påsens storlek men nu har jag ju bara en vikt att gå efter...

Hur mycket te skulle du uppskatta går åt om du dricker två koppar om dagen i en månad?

Gravid i vecka 36
  • Vombell

Hittade just en tepåse i skåpet. I en helt vanlig Lipton tepåse är det 2 gram te. Men man brukar kanske ta lite mer i en tekula?

• Janna84

Ingen aning men jag beställde iaf 200 gram te så det kommer förhoppningsvis räcka ett tag. Tack för era svar!

Gravid i vecka 36
  • Minialp

200 g låter lagom! D klarar mig sig på ett tag, om inte teet e supergott så man dricker d hela tiden

Svar på tråden 50 gram löste...?