tapetserar du själv som kvinna?
Om nåt ska bli gjort måste jag nog tapetsera själv snart,, väggarna rämnar snart...
är det svårt?
Om nåt ska bli gjort måste jag nog tapetsera själv snart,, väggarna rämnar snart...
är det svårt?
Jag hyrde in en kompis som är målare !
Vågade inte chansa......
Tar man det lugnt och är någotsånär nogrann så är det lätt och resultatet blir bra.
Att tänka på:
Slätt underlag - minsta lilla utbuktning syns.
Häng våderna rakt
Skär med speciell kniv alt markera och klipp. Lätt att pappertapeter går sönder.
Bort med så mycket bubblor som möjligt.
Tvätta bort tapetklister som kommit på tapeten.
Har tapetserat, satt gips, målat, spacklat, gjort dörrkarmar, trösklar, lister. You namne it. Är jag målare? Nej, svetsare :)
Man kan om man vill. Blir det inget bra, gör om bara :)
kom hit då
haha
Ja, det gör jag! Man måste helt enkelt våga att testa.
Nej, vi hjälps åt när vi grejar här hemma, blir lättare så
Jag tycker det låter onödigt jobbigt att tapetsera ensam, oavsett kön. Har du ingen kompis som vill komma och hjälpa till?
Inget är svårt när man kan det! Och man kan ju inte lära sig om man inte vågar prova!
Jag tapetserar alltid själv och har även tapetserat hos kompisar som har karlar som inte vill/kan ta tag i det.
Numera finns det utförliga instruktioner på nätet för ett lyckat resultat - UNDERARBETET är A och O för att det ska bli riktigt snyggt!
läs på om hur du ska gå till väga och ge dig inte på svåra mönstrade tapeter. lycka till!
Jag är den händiga i familjen, både tapetserar o målar, snickrar o anlägger gräsmatta... det är superroligt! Ska tillägga att min sambo sitter i rullstol, så jag hade inget val från början... så det är tur att det föll mig i smaken att fixa :)