• nyhär

Någon som var lös i magen innan pluset/eller som gravid?

Hej...

Ligger på BIM+18 Idag...ingen mens som vanligt...Inget +...
    Min mage har varit knepig nu ett tag...förra veckan, trög, hård..
    Nu i veckan ha jag vart väldigt lös i magen...Gravsymptom?

Någon som plusat precis och haft "Orolig mage" som gravsymtom?

Kramkram

*Ska testa mig IGEN på onsdag BIM+21! En vecka sen sist ja testa*

• Svar på tråden Någon som var lös i magen innan pluset/eller som gravid?
  • sheeba

Hej!
    jag har varit kass i min mage under bägge graviditeterna i början. trodde nästan det var magsjuka så det är nog rätt vanligt. Har sätt fler som har avrit det här på FL.

Språkpolis! jag är din värsta fiende....Språktjuven!
  • sheeba

Ska tillägga att jag plusade nu sist då jag var i v 10 innan dess neg eller jätte svaga plus som jag inte litade på.

• April Mamma

Jag brukar bli så innan mens...MEN jag vet kompisar som har varit kassa i magen...sedan har dom plussat.Det är nog så olika.

Själv trodde jag att jag skulle bli tvungen att skaffa glasögon...det var mitt gravsymtom. Jag såg jättedåligt, det kan vara så i början

• nyhär

Sheeba:
    Åh, tack för svaret! V.10 alltså, rätt sent...Men ändå Kul!
    Vad var det i BIM+ ? Hade du några andra symptom? När jag har testat mig, så har det bara blivit feta minus...inte ens ett svagt svagt plus! =/ Ibland känns det som att det inte ens är lönt att hoppas...kan inte mensen bara komma liksom...=/ Ska man sluta hoppas?

• nyhär

April Mamma: Ok, men jag brukar aldrig bli sån...konstigt!
    Jo det är väl väldigt olika...
    hehe, tur att du testa dig då :P Glasögon är ju dyrt
    Fast barn ä väl iof dyrare, men mkt roligare att "ha"

Tack för svaret! =)

• April Mamma
    nyhär skrev 2007-07-08 20:50:39 följande:
    April Mamma: Ok, men jag brukar aldrig bli sån...konstigt!Jo det är väl väldigt olika...hehe, tur att du testa dig då :P Glasögon är ju dyrt Fast barn ä väl iof dyrare, men mkt roligare att "ha" Tack för svaret! =)
    Ja, barn är mycket dyrare kan jag lova
  • nyhär

Mm Men så ere! Vill så gärna ha plus nu

• April Mamma
    nyhär skrev 2007-07-08 20:53:02 följande:
    Mm Men så ere! Vill så gärna ha plus nu
    Men det är värt vart enda öre

Jag håller tummarna på att du + snart!!!
  • nyhär

Tack så mkt "April Mamma"! Hoppas du håller riktigt hårt
    Hade du några andra gravsymptom än "Dålig" syn?

• April Mamma
    nyhär skrev 2007-07-08 20:58:32 följande:
    Tack så mkt "April Mamma"! Hoppas du håller riktigt hårt Hade du några andra gravsymptom än "Dålig" syn?
    Ja, mensen upphörde   Sedan så kände jag inte så mycket den första tiden.. lite molvärk/mensvärk har jag för mig (var gravid för 3 år sedan..) Sedan från v 6-7 så spydde jag dagligen fram till v 33. Så detta var mitt grav symtom.

Jag håller hårt!!!
  • HeartsOnFire

Min mage har inte varit jättebesvärlig, men lite tokig har den varit. Lite gasig och så. Jag plussade den 4 juli. Har även ömma bröst.

• nyhär

"April Mamma" : Hehe, det får jag hoppas att du hade Ok, samma här, har haft molande mensvärk sen 20 Juni...usch för att spy så möe...blä...måste vart riktigt jobbigt...och man känner ju sig såååå fräsch efter man spytt, kul varje dag...stackare!

Braaaa, håll stenhårt!

HeartsOnFire: Ok, jag får helt enkelt vänta å se... Men segt är det! Och GRATTIS föresten! Du måste vara överlycklig! Har du haft några mer symptom?

• nyhär

Maroschka: Ok =) du ger mig hopp Söt pojk du har föresten

• nyhär

Asså, shit vilken "Mensvärk" jag fick nu...
    Kan man ha "Mensvärk" utan att mensen är påväg?
    Då måste man ju vara gravid...eller va fasen är det frågan om lixom? helt sjukt konstigt...

• sheeba

Jag testade plus på bim+20 någonting
    Ja du kan ha mensvärk fast ingen mens och vara gravid, är rätt vanligt att man får det då man skulle haft mens. Sålänge ingen mens kommer ska du inte ge upp hoppet
    Jag hade inga direkta symtom trötthet var dte enda då jag väntade andra barnet ja och ingen mens.
    Men jag trode tröttheten berodde på att jag hade en 7 månaders hemma
    Men så 1 dag så kräktes jag och hade mått lite illa och plusade
    Testade även minus hos BM som sa att mensen kommer, men hon hade fel

• HeartsOnFire

nyhär: Mmm det är otroligt segt. Jag vet hur det är. Tack så mycket!!! =)Ja jag är absolut överlycklig! =) Nej, det är bara ömma bröst...magen känns bättre nu. Jag är i v.6+3 tror jag nu så vi får se efter v.7 hur jag känner mig för då kan man ju bli illamående. Jag hade lite molvärk en eller två dagar vid något tillfälle(det var i helgen), men det har jag inte haft nu. Du kan absolut ha molvärk och vara gravid. Gravsymtomen är ju lika som menssymtomen. Du kan ha mkt olika symtom när du är gravid.
    Lycka till!!! =)
    Kram

• skrollan80

Hej, plussada för 2 dagar sedan, Bim +4. Vanligtvis har jag ingen problem med magen, men nu lider jag av trög/lös mage. Magen är verkligen orolig. Trodde först jag ätit något opassande. Men... Skall testa mej på nytt om några dagar, plusset var svagt. Andra symtom jag har är trött, kunde sova hela dagen, yrsel, ömmande bröst och molande värk i magen.

• nyhär

Skrollan80: Hej och grattis får man ju säga
    Ok, men det låter ju lovande för min del Känns också som jag ätit något konstigt, men vet inte vad det skulle kunna vara...
    Nu är magen väldigt trög istället och orolig somdu säger...molandet sitter kvar, det drar lixom i högersidan, och så strålar det ner på högerlåret hela tiden...ilar gör det med, i "musen" om man säger så...känns som en lidrig menvärk, fast ändå inte riktig mensvärk...
    Har haft lite halsbrnnekänningar med, speciellt efter frukost...
    sen är det väl inte så mkt mer symptom,,,är rätt trött men det kan ju bero på precis vad som helst...

tack för svaret iallafall kram och lycka till med bebisen

• Emelieeeeemelie

Hejsan!

Lite frågor till er med lite erfarenhet. Min mens är 7 dagar sen, jag har mensvärk, uppblåst mage, enormt ont i ryggen, gasig i magen, svullna hårda bröst, sluvven i armhålorna, äter hela tiden men när det kommer till "vanlig mat" så mår jag illa efter tex en potatis.. idag kom lite blod i trosorna. Haft binda på mig hela dagen men kommit ca 20 droppar. Kommer dock mer när jag torkar mig? Om jag ska ta test, när sks jsg göra det? Vänta tills "mensen" är över?

Svar på tråden Någon som var lös i magen innan pluset/eller som gravid?