• Sommarkatten

***Ben wa-/geishakulor***

Har ni testat? Jag har precis beställt ett par. Jag har dock inte fattat om dom bara är till för att ha i när man har samlag, eller om man kan träna knip på dom oxå.

Det står att man ska kunna träna knip med dom, men efter att ha läst lite smått i andra forum så verkar dom inte vara så bra för det!

Är dom sköna att ha i när man har sex? Nåt speciellt man ska tänka på? Kan det inte göra ont för killen att stöta emot? Det stod nämligen att det skulle vara skönt, men stämmer det verkligen? Gör man rent dom med tvål och vatten när man använt dom eller ska man använda nåt annat slags medel?

Ja skriv era erfarenheter och ge lite tips! Tack!

• Svar på tråden ***Ben wa-/geishakulor***
  • TheMilky

Fick nyss mina i present här :)
    Men vad jag kan förstå så ska dom alltså sitta i, och du ska, men hjälp av dina slidmuskler försöka hålla kvar en kula i dig. Medans du tex dammsuger :) Det som är skönt vid sex är att dina muskler blir tightare, och därigenom får du bättre kontroll och starkare orgasmer. Sägs det :) jag är själv novis på det, så vi testar här hemma, kändes lite löjligt att kuta runt med en boll mellan benen... tur man inte har katt :)

• MaddeK81

Du ska väl inte ha dom i när du har samlag?!! Det tror inte jag iaf...

• TheMilky

Och som med alla leksaker, så måste de tvättas efter de används. Går bra med tvål och vatten.

• Sommarkatten

Levereras i en vacker förvaringsask. Kulorna är 1,9 cm i diameter och väger totalt 58 g. Kulorna kan även användas inne i slidan under samlaget för att ge ökad stimulans. Kulorna kommer då att rulla runt på slidväggarna och på penisen.

• MaddeK81

Jasså! Det hade jag ingen aning om... Alltid lär man sig nåt nytt!

• Fröken Stålhand

Jag rekomenderar att du tvättar de med t.ex. Hygien efter användning, det är bakteriedödande och speciellt framtaget för just sexleksaker.

It´s nice to be important but it´s more important to be nice...
  • Sommarkatten

Aha. Vart kan man köpa sånt då?

• Lis Alm

Hygiene finns att köpa på de flesta sexleksaksbutiker. Jag har köpt min på www.lustjakt.se (artikel 60001 Hygiene)
    Hygiene är också toppen att ha på rakfinnar om man har problem med det.

• Sommarkatten

Aha, tack för svaren!
    Hygiene får jag ta och testa, det verkade bra och hade ett lagomt pris! Kulorna kommer nog idag så jag får väl exprimentera lite

• son

hmmm... ÄR det geisha-kulor du menar, eller är det "knipkulor"?
    Geisha-kulor är små och säljs i två pack, lösa.
    Knip-kulor är större och sammanfogade med ett snöre.
    Geisha-kulorna SKA man använda under samlag...

• Sommarkatten

Citat från: www.balansboll.nu/fakta/balstabilitet/balmuskler/backenbotten/backenbotten.htm

"Knipkulor, Ben-Wa eller Geishakulor, kärt barn har många namn... I grund och botten handlar det om samma sak: en eller två tunga kulor som som du för in i slidan. Genom att dra samman bäckenbotten försöker du sedan hålla kvar kulorna och hindra dem att glida ut."

Så här står det där jag beställde: "Två tunga japanska knipkulor av guldfärgad metall..."
    "Levereras i en vacker förvaringsask. Kulorna är 1,9 cm i diameter och väger totalt 58 g."

• Sommarkatten

Om dom inte fungerar bra att träna knip med får jag väl köpa sånna där med snöre mellan

• son

Vita geishakulor i vacker snäckask. Det sägs att när de införes i vaginan så frambringar dessa kulor en vibrerande sensation som skapar en oemotståndlig sexuell känsla. Kulorna används främst för att öka njutningen för både man och kvinna under sexakten. Det finns ingen som helst risk att kulorna fastnar i kroppen. Problemet är snarare att hålla dem kvar.

Detta är från ovanstående sida

Svar på tråden ***Ben wa-/geishakulor***