• Anonym

Behandlingshem vid svår depression

Någon som har erfarenhet av något bra behandlingshem när man är i djup depesssion och har svår ångest?
    Min mamma behöver hjälp och det nu. Hon pratar om självmord dagligen  och vågar inte var ensam. Jag vill hjälpa men vet inte hur. Jag bor med sambo och vår dotter och känner att jag måste få ha ett eget liv också. Jag hjälper och stöttar gärna men hon kan inte bo hos oss. Men det är inte lätt att stå emot när hon varje dag frågar om hon kan sova hos oss och i princip "hotar" med att annars tar hon nog livet av sig. Jag vet att hon inte menar något illa utan bara skriker efter hjälp. 

• Svar på tråden Behandlingshem vid svår depression
  • viramia

Om jag vore som du skulle jag ringa en ambulans när hon hotar med det. Om hon nu hotar med detta så kan det ju hända att hon försöker med.
    Jag har själv erfarenhet av detta då min man försökte en gång. Han hade en väldigt djup deppression. Han blev inlagd på psyket en vecka. Fick ECT behandling, då tabletter inte hjälper på en gång. Sen har han gått i terapi, hos ett antal psykologer. Och efter många år så är han frisk. Lycka till

Elvira och Vilma!
  • viramia

Sjukvården tar oftast allvar om man berättar att man vill dö. Och detta är inget som du ska behöva bära ensam!

Elvira och Vilma!
  • Anonym (trådst)

Tack för råden. Ska försöka få sjukvården att lyssna.

Svar på tråden Behandlingshem vid svår depression