• zarah27

POP skaljacka/windstopper/3 i 1

Det verkar ju vara himla poppis med windstoppers/skaljackor/3 i 1 jackor från POP eftersom de har så högt andrahandsvärde. Skulle vara tacksam om någon kunnig person kunde berätta för mig mer om dessa jackor och när man kan använda dem...

Är det så att man kan ha windstopper på hösten och sen när det blir vinter ta på skaljackan och så räcker det hela vintern...eller är det för kallt? Och vad är "3 i 1-jackan" för något?? Tacksam för svar!!

• Svar på tråden POP skaljacka/windstopper/3 i 1
  • häxvrål

Jag har en 3 i 1 jacka från pop. Det är en windstopperfleece och en vindjacka. på sommaren använder jag nästan bara fleecen, om det inte regnar för då tar jag vindjackan för den klarar rätt mycket väta. När det blir kallare sätter jag i hop dem. I vintras när det inte var så kallt klarade vi oss med bara den jackan (kompletterade med overall), men blir det riktigt kallt behöver man en vinterjacka.

• Viran

3 i 1 jacka är en vinterjacka där man får med fleece till som inte är en windstopper. Den är MYCKET varmare än skaljacka och windstopper.

Skaljacka: Är en tunn jacka som är regn och vindtät som man kan sätta i hop med:

windstopper som är n fleece jacka som är vint och vatten beståndig.
    De är toppen har alli hopa. Skaljacka och windstopper är tänkt till vår, sommar och höst. 3 i 1 är en vinterjacka..

• häxvrål

Har alltid trott att det var den som jag hade som var 3i1 jackan. Men jag har i såfall skaljackan med windstopper.

• Knyttet88

Windstopper är ett suveränt plagg från tidig vår till sen höst. Båda mina äldre barn har varsin och de använder den dagligen. Men nu verkar det som att windstopperjackan bara kommer att finnas från storlek 74 och uppåt enligt den butik jag handlar i vilket är synd tycker jag. hade gärna velat ha en till min lilla i höst fast i storlek 68.

• zarah27

Åh TACK för alla svar, nu är jag MYCKET klokare! Då ska jag nog satsa på en skaljacka och windstopper för jag har redan en vinteroverall från Reima.

• Cecci78

finns de kvar i butik nu? jag frågade i våras och skaljackorna säljs på våren, de skulle inte finnas framme i höst

• 4 Före 30
    Cecci78 skrev 2007-07-10 11:30:58 följande:
    finns de kvar i butik nu? jag frågade i våras och skaljackorna säljs på våren, de skulle inte finnas framme i höst
    Marinblå och röd finns kvar, samt att pop nu med höstnyheterna kommer med några färger till, förr har de bara sålts på våren men from nu skall de alltid finnas...
  • MuminMy

Jag har en sådan och den är helt fantastiskt underbart bra. Vi har haft den och en reimaoverall och det var allt vi behövde i vinter. Vi använder båda delarna var för sig och tillsammans beroende på vind och väder.

Den är värd varenda (dyr) krona den kostar

En enda solstråle är nog för att driva bort många skuggor. /Franciskus
  • zarah27

Hur är storlekarna på jackorna tro? Jag har en tjej som är 1 år och 4 månader när hon ska börja använda fleecen, hon är nu 84 cm lång. Kanske ska investera i en strl 92 då så hon kan ha den ett tag? Men om de är stora i storlekarna så drunknar hon ju säkert i den... Har inte så mkt POP-kläder så jag vet inte hur de är i storlekarna.

• MuminMy

Jag köpte stl 80 till min kille förra våren, då var han 9 månader och jag trodde han skulle växa i den snabbt han har den fortfarande, 1 1/2 års anvädning av samma jacka är inte så dåligt NU passar den perfekt, han väger nog strax under 11 kilo och är cirkus 85 cm lång skulle jag tro.

En enda solstråle är nog för att driva bort många skuggor. /Franciskus
  • Mammann

zarah27: ja var försiktig med att köpa stort, de är rätt stora i sig. speciellt armlängd och sånt. (tycker jag)

• zarah27

Ok då är nog 92 definitivt för stort för henne...då räcker säkert 86 bra. TACK!!!

• Cecci78

min pojk har haft 86:an från han var 1 år och 4 månader till nu när han är 2,5 år, i början fick vi vika upp ärmarna

Svar på tråden POP skaljacka/windstopper/3 i 1