Har du eller ditt barn haft halsfluss?
Nyfiken på hur många som fått halsfluss konstaterad av läkare men INTE fått penicillin - och hur lång tid läkningen tog då.
Nyfiken på hur många som fått halsfluss konstaterad av läkare men INTE fått penicillin - och hur lång tid läkningen tog då.
MASSA gånger som barn o fått penicillin för det
Jag har streptokockhalsfluss minst två gånger om året, får alltid antibiotika för det.
Jag var utomlands i Spanien 40 grader och ibland mer varmt. Sen kom ja hem till kalla Sverige och Härjedalen och åkte på halsfluss =(
Men jag fick nån hästkur då, läkaren ville ge mig Kovepelin men ja sa nej tack. Då ja ätit den för mycke så då fick ja nån dyr historia ist för 600kr =( Men ja vart bra.
Hade det när jag var barn, men inte allt för många gånger. Fick penicillin för det.
man ska absolut inte låta halsfluss självläka det kan vara livsfarligt! Nyss läst om det på sjuksköterskeutbildningen.
Jag har haft halsfluss ett par ggr, alltid fått antibiotika då. Dottern hade flera halsfluss under ett års tid.
Fick antibiotikabehandlingar. Opererade bort sina halsmandlar i feb-07.
har halsfluss nu....fick penecillin..
Jag har haft det massor med gånger! Konstaterad av läkare och behandlad med penicillin.
Varje gång jag har haft halsfluss - och det är många gånger - och det har konstaterats av läkare, så har jag fått penicillin. Även om jag inte har haft så väldigt mycket symtom.
Hade ofta halsfluss när jag var liten. Opererade bort mina halsmandlar då jag var åtta år.
Fick halsfluss (streptokocker) för första gången (är 31 år!!) i vintras. Fick kåvepenin men två dagar efter kurens slut kom bakterierna tillbaka och jag fick en ny antibiotikabehandling fast med cefamox i stället.
Hoppas jag slipper få det fler ggr för jag har aldrig nånsin varit så dålig! Helt utslagen i hög feber och totalt sängliggande.
Ja 4 ggr i tonåren.. penicillin alla ggr
halsfluss som inte behandlas kan leda till halsböld...därför behandlar dom nog oftast...
jag har haft halsluss många gånger och fått pencilin varje gång.
Jag har också opererat bort mina mandlar när jag var ca 4-5 år. Min sambo fick halsböld för några år sen, och i samband med att de opererade den, så tog de även bort hans mandlar. Men då hade han inte misstänkt halsfluss före det, utan det var först när det blev en böld som han fick ont.
Jag har haft halsfluss extremt många gånger! Gick alltid till läkare och fick penicillin.
Opererade bort halsmandlarna för ca 1½ år sen.
Efter jag jag tog bort mandlarna åkte jag på en streptokocker bakterie igen... åter igen i halsen + att jag även fick scharlakansfeber då! Usch och fy...
Men sen dess har jag inte haft nåt mer! :)