• mammas gumsegos

Känner mig inte gravid, i(v.35)

Vet inte om det är bra symptom eller dåliga men i förrgår kväll kände jag mig helt plötsligt inte gravid längre. Har inga besvär med att lägga mig, kan ligga på rygg. Magen är inte i vägen, den har blivit mindre. Har inga som helst gravida känslor i magen längre. Dock har jag kvar foglossningarna.

Kan det va så att bebis sjunkit ner som gör att dennna känslan kom??
    Jag har ju mage men inte lika stor längre

• Svar på tråden Känner mig inte gravid, i(v.35)
  • Teskedsmamman

Oftast bruakr det vara så att "problem" som halsbränna osv avtar när bebis sjunker ner i bäckenet, samma sak så brukar magen minska lite... ring förlossningen om du är osäker...

Magdis med Totte 0402, Ian 0510 och & Lillebror 14 (20?) dagar kvar...
  • mammas gumsegos

Har aldrig haft halsbränna bara en stor o jobbig mage som varit i vägen hela tiden

Nu e den känslan borta.

Hur lång tid kan det ta för förlossning att sätta igång om bebis sjunkit ner.

• Gravid2010

Men var glad då!!

(v.34 själv och det känns kanon att inte känna så mycket!)

• Teskedsmamman
    mammas gumsegos skrev 2007-07-09 12:05:02 följande:
    Har aldrig haft halsbränna bara en stor o jobbig mage som varit i vägen hela tiden Nu e den känslan borta. Hur lång tid kan det ta för förlossning att sätta igång om bebis sjunkit ner.
    Det spelar ingen roll... det kan ta både 5 och 9 veckor....
    Magdis med Totte 0402, Ian 0510 och & Lillebror 14 (20?) dagar kvar...
  • mammas gumsegos

Usch då, jag som så smått hoppades på bebis snart.

Ja jag är överlycklig att äntligen kunna njuta av graviditeten, innan har det ju bara varit jobbigt. Nu är det mysigt.

• Pernilla3

ja var glad att du inte har sådana besvär. har varit otymplig sedan v27-28 med svårt att hitta ställningar att sova i, kan inte ligga på rygg och massa kryp i ben osv. har 7 långa veckor kvar.

Svar på tråden Känner mig inte gravid, i(v.35)