-
-
Svar på tråden Ngn sjukskriven som fått låna till hus med sambo?
-
Inga alls ?
-
Jag har fårr bolån med min man i Nordea trots sjukersättning.
-
vi fick ta gemensamt lån på Nordea trots att jag har sjukbidrag. Men fick det endast för att vi kunde lösa topplånet kontant.
-
Jag och min dåvarande fick lån till hus även om jag är sjukskriven och har aktivitetsersättning.
-
Ja det fick vi på SEB
-
Jodå. Vi fick låna trots att jag är sjukskriven. För oss var det inga problem men å andra sidan kanske det berodde dels på min sambos relativt goda lön samt den inte allt för avskräckande lånesumman på 525 000.
-
Ok, hur mycket har ni andra fått låna och vad har sambon tjänat?
-
Vi fick låna utan problem på banken trots att jag varit skuskriven i flrea år. Dom bryr sig inte om att man är sjukskriven, bara man har en fast anställning i botten, vilket jag har.
Det kanske är olika på olika ställen förstås men vi var ändå till flera olika banker o det var inga problem alls. Lycka till! -
Jag är sjukpensionär och får med andra ord inte ut mycket pengar i månaden. Min man tjänar ca 300.000kr/år. Var inga problem alls att låna pengar när vi köpte hus i vintras. Lånade 450.000 på swedbank.
-
Glömde att skriva att vi tog Handelsbanken o lånade ca 1,4 milj
-
Vi lånade 1,3mille och jag är sjukskriven. Jag är fastanställd, men långtidssjukskriven. De sa ingenting om att det kunde vara något problem och jag förutsatte också att det inte skulle vara det.
-
Som singel låter det som en dröm att man kan låna till hus med sambo! Finns det någon chans även för oss som inte är sjukskrivna? Får man välja en sambo ur katalog eller är det bara en standardtyp man får?