• Fräknig donna

Restaurang runt Dalhalla (Rättvik)??

Behöver er hjälp!
    Ska snart på Dalhalla på konsert med sambon. Vi tänkte äta på nån trevlig restaurang innan (börjar kl.20,00), men vi har ingen aning om vad som finns och framför allt VAD som är BRA? i Rättvik eller i närheten av dalhalla.

Någon som kan tipsa oss om bra matställen? (gärna italienskt) Tack!!

• Svar på tråden Restaurang runt Dalhalla (Rättvik)??
  • frubergström2007

restaurang Anna(om den nu finns kvar) Låg centralt vid Ica i Rättvik!

• Angelica30

Hmm räkna inte med för mycket när det gäller matbiten i Rättvik, det finns inte så mycket.

Resturang Anna är en kina krog nu. Men du har en resturang på gå gatan den är helt ok, mysig och liten. Dock längesedan jag åt där.
    Resturangen på Dalhalla då?
    När jag jobbade där så höll dom precis på att bygga den och den var inte på långa vägar klar. Men det är rätt mysigt att äta nere och vänta på att allt ska börja.

Ha det jättetrevligt på Dalhalla nu, saknar tiden som guide där nu när du börjar prata om det

• Angelica30

Kom på en sak

Dom har öppnat en ny resturang (eller om dom håller på att öppna) nere vid långbryggan. Det ska tydligen vara en lite "finare" resturang.

• Fräknig donna

ok, hoppas den nya restaurangen har öppnat nu då. Ska försöka kolla upp det.

Restaurangen vid Dalhalla verkde inte vara så mysig?..Så det vore trevligare att hitta ett mer romantiskt ställe med mannen

Fler som har tips? *hoppas*

• anne h

Vi var till Dalhalla i fredags, då åkte vi via Tällberg och käkade på Klockargårdens restaurang, mkt trevligt och mkt god mat, rekommenderas verkligen. (finns ju många andra restauranger i Tällberg också)

De har en "Dalhalla-meny" ifall man har bråttom, den går lite fortare än andra rätter (fast vi fick vår mat fort iaf när vi sa vi skulle till Dalhalla)

Ni får ha det så trevligt i Dalhalla, vad är det ni ska se på?

/anne.h, stolt morsa till fyra absolut perfekta barn ♥
  • Fräknig donna

Ska se Marit Bergman mfl. Ska bli jätteroligt! Jag har aldrig varit där, så det blir nog spännande

Ligger Tällberg långt ifrån Dalhalla? (vet du ca tid i bilväg?)
    Vi kommer att bo på Hotell Lerdalshöjden. Hoppas det är mysigt!

• devega

klockaregården i tällberg är jättemysigt! har iof bara ätit lunch där, men det var supergott och trevligt med fin miljö.

• anne h
    Fräknig donna skrev 2007-07-09 13:32:06 följande:
    Ska se Marit Bergman mfl. Ska bli jätteroligt! Jag har aldrig varit där, så det blir nog spännande Ligger Tällberg långt ifrån Dalhalla? (vet du ca tid i bilväg?)Vi kommer att bo på Hotell Lerdalshöjden. Hoppas det är mysigt!
    Tar väl ca 15 minuter att åka mellan Rättvik och Tällberg.
    /anne.h, stolt morsa till fyra absolut perfekta barn ♥
  • Fräknig donna

Åh, va bra! Då kan vi ju åka dit och äta om vi inte hittar nått mysigt ställe i Rättvik

Fler tips?

Svar på tråden Restaurang runt Dalhalla (Rättvik)??