• Lobos mágicos

TV-pejling

Hur ser dom om det finns TV i hushållet genom pejling? Är det TVn som sänder någon signal eller måste TVn vara igång och ta emot tvsignaler från antenn eller parabol?

• Svar på tråden TV-pejling
  • Jiie

Det där är nog mest båg....

Nygift och bullen är i v 19
  • Lobos mágicos

Nä, det står på deras hemsida att det används, men inte så ofta.

• Jiie

Har aldrig sett dom med mer än ett typ "block" i handen, måste va svårt när dom går runt till lägenhetskomplex...

• Bisquit

i lägenheter går det inte. Men typ enskilda villor på landet kan dom tydligen peila in.

En gång ringde det en tjej till min kompis. Utan att presentera sig säger hon. "hej, vad gör du? ".
    Kompisen svarar: tittar på tv.
    Hon: aha, för jag ringer nämligen från radiotjänst och du har inte anmält tvinnehav.
    Kompis: faaan....

• Jiie

Fy fan va fult gjort!!
    Dom måste presentera sig!!
    Ringer det med hemligt nummer på kvällen så svarar vi bara "hallå" och frågar dom vart dom kommit så frågar jag "vart skulle du"....

• Bisquit

Ha ha, jo iofs.

Hade dom frågat mig hade jag nog svarat, och vem fan e du då?

Det brukar ringa hem försäljare lite då och då och fråga efter sambon utan att presentera sig.. *suck*

sorry ot!

Men iallafall, i lägenheter eller tätbebyggda områden kan dom inte pejila enskilda apparater. Däremot i ex villor.

• Lobos mágicos

Ja, men hur går det till? Kan dom pejla om TVn är avstängd eller måste man ha på TVn så att den mottar en signal? Kan man se på DVD? 

• Ellah

De kan inte pejla in en tv i ett flerfamiljshus, det går ej, istället försöker de som sagt komma på folk genom att komma oanmälda och komma på folk via besök eller telefon. Man behöver absolut inte släppa in dem, och TV får man ha i en viss "provtid" innan tv-innehav måste anmälas. I enskilda hus kan de ju kika via fönster osv, men då gör de sig skyldiga till någon överträdelse gällande privat mark eller liknade.

Allt enligt en kompis som jobbat som kontrollant ett tag.

• BettanB

Efter vad jag förstår så måste tv:n vara på för att de skall kunna pejla den. Dessutom slår utrustningen på ungefär 200m så det är bara om du bor i fristående hus som du behöver fundera över det.

Svar på tråden TV-pejling