Vet inte hur jag ska göra... hjälp! hunden gnäller..
Jahapp..
Såhär ligger det till, jag är ute mycket mycket med min hund, därav har den en del päls, han är även välpälsad, extremt välpälsad, har nästan för mycket päls om man kan ha det!
Vilket som, detta gör att han inte trivs inne, blir o ligga och flåsa bara, så han brukar vara ute, dock så har vi inte hunnit sätta upp staketet än, så han går på snöre!
Men när han ser en katt tex, gnäller han, sedan försätter han att smågnälla lite!
han säger även till om han mot förmodan skulle fastna!
Så idag, dottern gjorde illa sej, började blöda och ha sej, hunden gnäller för han fastnade, dottern hysterisk blöder och ja jag kunde inte bara släppa hon och gå ut till hunden, så när jag äntligen fått allt lungt 10 minuter senare och tänker gå ut till hunden, hade sedan tidigare kollat ut och sett att han satt inte fast allvarligt, utan snöret satt runt en buske, och han hade så han kunde springa lite!
Vilket fall som, får ett telefon samtal av en granne, som gnäller ringer och säger att hundar är flockdjur osv och ska inte sitta ute och gnälla!
Blev så irriterad, ska jag tvinga han att vara inne, och pinas pg av att det är varmt?
vi har säkert 30 gradet inne just nu!..
Och han vill ut, kommer han in ligger han och flåsar, och lägger sej vid dörren!
På nätterna är det lungt, för då är det svalare, sedan kan vi sätta på luftvärmepumpen på lite svalare, typ 18grader eller något, och låta han bara vara i hallen, så det inte blir kallt i hela huset!
Men det känns förjävligt, att dom ringer sådär! tar åt mej som sjuton, vet att det kanske är fel att låta han sitta ute, men han vill ut... han trivs inte inne, och jag kan inte vara ute med han hela tiden!