• Kvasthilda76

Lätt cremefraiche - Franska örter

Hej

Vill ha tips på någon maträtt som man kan ha cremefraiche franska örter i... Har en burk med kokbar sådan och vet inte vad jag ska göra med den...Tacksam för tips!

• Svar på tråden Lätt cremefraiche - Franska örter
  • Mrs  You

Klyft potatis och stekt kyckling file´å så har du den som en kall sås brevid med sallad jätte gott!!

• Amita

Skriv bara cremefraiche Franska örter så får du fram dem.

• CarlHerman

Jag brukar göra en pastasallad "insmord" i creme fraich Franska örter. Pasta, paprika, lök (purjo eller röd), champinjoner, oliver, salami, fetaost, zuchini mm vad man har hemma. Sen rör jag i lite creme fraiche, går bara åt nån matsked per portion. Gott!

• tessan och amanda

vi brukar ofta använda de olika smaksatta cream "fraicherna". till exempel brukar vi strimla kyckling och steka och hälla i burken cream fraiche...blandar ofta i paprika och purjo. Finns massor att göra. Den med mexicansk smak är super god med fläskfile! Lycka till!

• Paincake

Håhå, min paradrätt innehållar c f, franska örter!

Tina några goda fiskfiléer eller köp färska.
    Koka potatis.
    Hacka purjolök och dela lite körsbärstomater och lägg i botten av en mikrosäker form. Lägg fisken över grönsakstäcket och häll över c f:en.
    Tjoff, sex-sju minuter i mikron.

Servera med lite rivna morötter eller annat du tycker är gott.

• Kvasthilda76

Oj oj vad goda saker ni föreslår...får ju beslutsvånda!
    Men tror nog att jag prövar Paincake:s fiskrecept idag.

• elims

Jag brukar koka torskfilé eller annan vit fisk i creme fraiche franska örter + lite buljong. potatis och sallad till. snabbt och gott!

• ida06

Halvera en paprika, blanda ihop creme fraichen med fetaost lägg smeten i halvorna, på med pemensanost & pinjenötter, gratinera i 200 grader i ca 20 min.

• Annione

Pasta med örtgrönsaker

Ingredienser
    4 port
    ca 300 g pasta, t ex tagliatelle
    1 röd paprika
    200 g färska champinjoner
    1 zucchini eller aubergine, ca 300 g

1 purjolök
    smör
    1 tsk salt
    1 krm svartpeppar
    2 dl crème fraiche franska örter
    2 msk hackade valnötter

Gör så här
    Koka pastan. Kärna ur paprikan. Skär paprika, champinjoner och zucchini i bitar. Strimla purjolöken. Fräs svamp och grönsaker i smör i en stekpanna. Krydda med salt och peppar. Rör ner crème fraiche franska örter och låt det koka ihop någon minut. Strö över nötterna. Blanda med kokt pasta.

Svar på tråden Lätt cremefraiche - Franska örter