• Jenny28

mycket mygg i Dalarna?

Vi har hyrt en stuga i Dalarna from söndag. Vi ska bo utanför Falun vid en sjö.

Har ni mycket mygg där uppe?

Vi har inte så mycket här hemma på västkusten

Jag e ju sååå känslig för mygg och kommer ta med drösvis med medel om så är fallet...

Tänkte bara höra med såna som har erfarenhet...

Motsatsen ÄR bevisad!
  • Svar på tråden mycket mygg i Dalarna?
  • Fam Olsson

Min mans släkt är därifrån och han säger att det är myggornas drömställe....tyvärr!!!

• Siili

Är man känslig mot mygg så är några få myggor många.

Det är så olika på olika ställen i länen. Men jag kan tänka mig att det är en hel del myggor vid sjön där ni ska bo. De brukar trivas vid sjöar och vattensamlingar, skuggpartier, i skogen och på kvällarna.

• Jenny28

gaaaah...*suck* får ta på mig polotröja och spruta in mig på kvällarna då Ett myggbett på mig blir typ 5 cm i diameter..

Motsatsen ÄR bevisad!
  • Siili

Usch, stackare! Hoppas det inte är så mycket mygg där i helgen då.

• Fam Olsson

hoppas jag har fel....för din skull.
    myggbett är inte roligt!!

• smarties

Hm, bor i Borlänge och har inte sett en mygg på hela sommaren.. :)

• Jenny28

De senaste inläggen ger mig hopp

Motsatsen ÄR bevisad!
  • Februarii

Bor 30 min från falun och har inte sett en endaste mygga på hela sommaren *lycklig*

Mamma till Ida och har en liten Jonathan i magen BF071019
  • Fam Olsson

då finns det hopp för dig....
    ska nog sluta skriva in vad folk har sagt till mig, verkar aldrig stämma inFundersam

• Jessica B

Bor alldeles utanför Falun och vi har inte haft så mycket mygg i år, däremot knott
    Men som adnra säger, det beror alldeles på, både sjöns läge/senste vädret osv..
    Nyfiken vart ni ska bo någonstans är jag dock

• zaaga

Inte så värst myggigt här i år.
    Men läget spelar ju roll, som så många andra sagt..

Mycket lövträd, stilla stående vatten och sly = stor risk för mygg...

• Jenny28

vi bodde nån km utanför Sundborn och det var inte så nära till vattnet som jag trodde. Såg en myggapå hela veckan
    Och DEN blev jag biten av Men det var ju ingenting...så det gick bra
    tack för alla inlägg

DIMITRA - Alla Gudinnors Gudinna
  • Mamma AnnieE

Är i från Falun men tycker inte de é så farligt mycket mygg där... Inte vad jag kommer i håg iaf!!!
    Men där i mot har vi sommarstugan i Östanhol/Tällberg/Leksand... å där inns de mygg vill jag lova Blir alltid biten om F A N men kan inte hålla mig i från detta underbara ställe

Hoppas att du/ni inte blev helt uppbiten nu??

JAG SKA MED!! SKA DU?! KLICKA HÄR!!: ----> www.familjeliv.se/Forum-5-163/m20899515.html
Svar på tråden mycket mygg i Dalarna?