• glitterpricken

Bolånsränta, vilken bank har lägst ränta?

Hej!

Jag och min sambo har tänkt att köpa en bostadsrätt!
    Tänkte höra med er om ni har nån koll och erfarenheter, vilken bank är bäst? har lägst ränta? osv..
    Länsförsäkringar ligger ganska bra till hos oss nu, Vad säger ni? någon som har några erfarenheter från dem?

• Svar på tråden Bolånsränta, vilken bank har lägst ränta?
  • Pikku Enkeli

Ska ni köpa via en mäklare så brukar de ha samarbete med en bank och då kan man få lite bättre ränta där.

[[Winners never quit. Quitters never win.]]
  • glitterpricken

jasså? för vi var på swedbakn idag o bad om lånelöfte, och mäklaren är också därifrån, men inten sa något om de....

Pikku Enkeli skrev 2007-07-09 19:35:39 följande:
    Ska ni köpa via en mäklare så brukar de ha samarbete med en bank och då kan man få lite bättre ränta där.
  • Pikku Enkeli

Frågade ni om vilken ränta ni skulle få?

• glitterpricken

jaa... eller den där bankdamen tog fram en lista att gå efter...... kan man 'pruta' sig till lägre ränta alltså?

Pikku Enkeli skrev 2007-07-09 19:37:54 följande:
    Frågade ni om vilken ränta ni skulle få?
  • Mariii

när vi lånade pengar på banken till ett hus fick vi lägre ränta eftersom vi hade dom som bank

• Pikku Enkeli
    glitterpricken skrev 2007-07-09 19:39:22 följande:
    jaa... eller den där bankdamen tog fram en lista att gå efter...... kan man 'pruta' sig till lägre ränta alltså?
    Pruta kan du göra på vilken bank som helst, men samarbetsbanken brukar vara lättast.
  • glitterpricken

okej... ja jag har swedbank och har haft i alla år.. men min sambo har länsförsäkringar, nyss bytt. Ska nog flytta över allt mitt dit också... då borde man kunna få en bra ränta...

Mariii skrev 2007-07-09 19:40:34 följande:
    när vi lånade pengar på banken till ett hus fick vi lägre ränta eftersom vi hade dom som bank
  • Pumpkin

Lättast att pruta brukar det vara om man lockar med alla sina affärer, dvs man samlar alla sina konton, värdepappershandel osv hos en bank och tar också bolånet där.

Vi jämförde Nordea och Länsförsäkringar och prutade mycket och la om konton osv, och till slut fick vi bäst villkor på Nordea, vilket också var vår huvudbank innan.

• Mia83

SBAB ligger nog rätt bra till, men det är ju ingen bank. De har ju inget topplån.

• vänat

Nordea har mycket bra villkor du man lånar till bostdsrätt. Toppenlnet blir långt.
    Lycka till!!!!

Svar på tråden Bolånsränta, vilken bank har lägst ränta?