• Anonym (fan)

misshandel på jobbet!!

jag jobbar som perssonlig assisent åt en tand 60 års åldern i 3-4 år nu.. på sista tiden har hon blivit mer och mer våldsam! idag tex drog mitt hår fick en masa båmärken på armen. spottar, skroker jaa vad gör hon intee!! ska fan sluta när chefen kommer hem från sem. jag har anmält 1000 gånger men ingenting hjälper!!
    mår såå dåligt!!

• Svar på tråden misshandel på jobbet!!
  • Anonym (Säg upp)

Säg upp dig för guds skull! Så kan man ju inte ha det. Du kan ju bli riktigt skadad om hon är så aggressiv. Jag fattar inte ens hur någon kan vilja jobba som personlig assistent. Själv hade jag aldrig stått ut med det.

• anzita

Så hemskt!
    Jag jobbade inom sluten ungdomsvård för några år sedan och fick veta på en utbildning att överfall och hot om våld är allra vanligast inom åldringsvården.
    Jobb inom varken kriminalvård, psykvård eller ungdomsvård är lika farligt som att jobba med åldringar.

Byt jobb! Mindre risker om du blir lapplisa eller plit...

• allamalla77

Till vem har du anmält och hur TS? Arbetsskadeanmälan eller annat? Hur har chefen reagerat på det? Facket? Skyddsombudet?

För det är ju så inom vård och omsorg att vissa vårdtagare är agressiva och slåss och man kan inte alltid få dom att sluta helt. Men man kan göra situationen mer uthärdlig för dom anställda genom att tex ta reda på varför vårdtagaren är agressiv, aldrig gå ensam till den vårdtagaren och begära att man ska ha handledning.

Sen om du känner att det inte fungerar alls och inte skulle göra det även om ni som jobbar hos vårdtagaren skulle få hjälp så ska du ju säga upp dig men jag vill bara poängtera att det finns hjälp att få och arbetsgivaren är skyldig att se till att ni har en bra arbetsmiljö.

• Sofis

Om jag vore du skulle jag inte gå till jobbet imorgon... har själv jobbat som PA i ett halvår, kom hem och grät varje dag, från dag ett tills den dagen jag äntligen hade mod nog att säga upp mig... jag blev inte skadad fysiskt, utan psykiskt och det var ett riktigt helvete att jobba där....

Om du håller hammaren med båda händerna kan du inte slå dig på fingrarna!
  • Anonym (T &  A)

Har inte din chef nån vikarie som jobbar för henne/honom.. Det hade min gamla när hon gick på semester..
    Jag skulle ringa upp den som har chefens ansvar just nu och säga att jag inte går tillbaks då jag inte vill bli misshandlad på jobbet!
    Vi hade våldsamma på mitt jobb och jag sa att jag itne tänkte jobba med dem (var när ja va gravid) utan jag tänkte hålla mig till dem som var lugna och inte slogs!
    Min chef sa att hon försto och att jag absolut inte behövde jobba med dem som var våldsamma!

Svar på tråden misshandel på jobbet!!