• Anonym (fan)

misshandel på jobbet!!

jag jobbar som perssonlig assisent åt en tand 60 års åldern i 3-4 år nu.. på sista tiden har hon blivit mer och mer våldsam! idag tex drog mitt hår fick en masa båmärken på armen. spottar, skroker jaa vad gör hon intee!! ska fan sluta när chefen kommer hem från sem. jag har anmält 1000 gånger men ingenting hjälper!!
    mår såå dåligt!!

• Svar på tråden misshandel på jobbet!!
  • Anonym (Säg upp)

Säg upp dig för guds skull! Så kan man ju inte ha det. Du kan ju bli riktigt skadad om hon är så aggressiv. Jag fattar inte ens hur någon kan vilja jobba som personlig assistent. Själv hade jag aldrig stått ut med det.

• anzita

Så hemskt!
    Jag jobbade inom sluten ungdomsvård för några år sedan och fick veta på en utbildning att överfall och hot om våld är allra vanligast inom åldringsvården.
    Jobb inom varken kriminalvård, psykvård eller ungdomsvård är lika farligt som att jobba med åldringar.

Byt jobb! Mindre risker om du blir lapplisa eller plit...

• allamalla77

Till vem har du anmält och hur TS? Arbetsskadeanmälan eller annat? Hur har chefen reagerat på det? Facket? Skyddsombudet?

För det är ju så inom vård och omsorg att vissa vårdtagare är agressiva och slåss och man kan inte alltid få dom att sluta helt. Men man kan göra situationen mer uthärdlig för dom anställda genom att tex ta reda på varför vårdtagaren är agressiv, aldrig gå ensam till den vårdtagaren och begära att man ska ha handledning.

Sen om du känner att det inte fungerar alls och inte skulle göra det även om ni som jobbar hos vårdtagaren skulle få hjälp så ska du ju säga upp dig men jag vill bara poängtera att det finns hjälp att få och arbetsgivaren är skyldig att se till att ni har en bra arbetsmiljö.

• Sofis