• tvåblå

Mördarsniglar - snigelbromsen = Rena skräpet

Har nu provat "Snigelbromsen" för att hålla mördarsniglarna ute från trädgårdslandet. Vill absolut AVRÅDA från att köpa detta.
    Det höll inte ens en natt innan eltrådarna hade bränt av !!!! Lagade o lagade o lagade, efter drygt 20 lagningar på 5 dar gav jag upp !!!
    Rena skräpet. Lägg absolut inga pengar på detta iallafall !!!

• Svar på tråden Mördarsniglar - snigelbromsen = Rena skräpet
  • Jempa L

Jag har bara erfarenhet av elstängsel till hästhagar... Där bränner tråden av om man har för kraftigt agregat i förhållande till stängslets längd. 
    Ska snigelbromsen jordas också? Vet du hur starkt agregatet är? (Man rekommenderar ungefär en halv meter jordspett per joule.)

Varför ha handsfree när man kan ha neck-lock?
  • Hönapöna

Var hemma hos ett par goda vänner idag, dom har lagt et TJOCK sträng salt runt hela landet. Det funkar faktiskt. Lycka till

• sagan om mig

Mina föräldrar har köpt ett slags blåa korn, helt miljövänliga och inte farliga för husdjur och så. Tror det heter "snigel bort" eller ngt sånt.. Det fungerar jättebra i a f

• Grannen

Det som fungerar absolut bäst är att göra ett eget elstängsel med kraftigare trådar.

• Hönapöna

Ooops, läste just om tjejen som är irriterad på folk som inte kan stava... Jag menar såklart EN tjock sträng!!!

• tvåblå

Japp, vi har gjort ett eget "elstängsel" runt landen nu och det funkar perfekt. Kraftigare rostfri tråd och en 24v transformator från en utomhus ljusslinga !! Kostat oss 25kr...... ;O)

• kokarorinon

Häll salt istället på dom, dör direkt och mycket billigare!!

• Grannen

Inte så roligt att gå och hälla salt på 500 sniglar per kväll-vi har verkligen så mkt sniglar att vi nästan ger upp!

• kokarorinon

ta så många du orkar och dra en linje runt tomten, du får ta hjälp av släkt :) been there done...

• tvåblå

Ska väl tillägga att vi bor på en liten gård på landet med en tomt på 7-8000m2, så att lägga saltsträng runt tomten är liksom inte nåt alternativ, såvida ingen har en saltbil från vägverket att komma med .... ;-O

• kokarorinon

haha nää då kan det bli lite vanskligt :)

tvåblå skrev 2007-07-10 20:25:17 följande:
    Ska väl tillägga att vi bor på en liten gård på landet med en tomt på 7-8000m2, så att lägga saltsträng runt tomten är liksom inte nåt alternativ, såvida ingen har en saltbil från vägverket att komma med .... ;-O
  • Grannen

Lite OT men jag hittade precis en snigel INNE på vår toalett. Mysigt...
    Måste ha följt med en sko in i hallen och sedan slemmat sig in på badrummet.

• tvåblå

Uuuuusch, va dom är Äckliga !!! Inne på toa !! Här klättrar dom på husväggar o ladugårdsväggar men än så länge har jag inte hittat nån inne iallafall....
    Dom är verkligen helt vidriga

• Cui bono

Får man fråga vad ni har gjort för ont som har så mycket sniglar? Vi har knappt en enda på våran tomt, jag saknar dem lite, trodde sniglarna hade dött ut från när jag var barn.

• Grannen

Cui bono: Du kan få komma hit och plocka med dig så många du vill!
    Sedan sköter de invasionen av sig själva-de föder minst 400 nya sniglar per säsong!

Svar på tråden Mördarsniglar - snigelbromsen = Rena skräpet