• MrsNelson

Stronghold mot öronskabb på katt, har du använt det?

Har fått stronghold utskrivet för att behandla katten mot öroskabb.
    Har några av er använt det? Har det fungerat bra?

• Svar på tråden Stronghold mot öronskabb på katt, har du använt det?
  • Mar1lyn

ja vi använde det och det fungerade bra tror jag Vi behandlade vår katt för att veterinären trodde att han kanske hade öronskabb, men hittade inget i microskopet men vi körde med stronghold för säkerhets skull.

Rules help CONTROL the fun!
  • MrsNelson

Ok! Jag såg dom äckliga krypen själv med förstoringsglas...urk..
    Så vetten faxade iväg recept. Tar stronghold andra djur och skit med? Loppor, löss och sånt?

• MrsNelson

förresten, hade ni på det en gång bara eller fler?

• MrsNelson

inga fler som använt det?

• MrsNelson

satte ni det bara i nacken?

• Mar1lyn

japp.

• A flikka

jag använde det på min katt men det hjälpte inte och jag har inte råd att gå till vetten igen tyvärr :/.... för några dagar sen hittade jag en till kapsel och använde den på honom oxå men han är fortfarande geggig i öronen.. det verkar dock inte klia längre..

• MrsNelson

nej jag bara undrade för att veterinäreen sa att jag skulle ha det i nacken, en gång bara. Men dum som man är så googlar man ju och ser att andra fått andra ordinationer Men det är ju klart att jag går efter veterinärens ordination!

• MrsNelson

A flikka skrev 2007-07-09 21:07:59 följande:

jag använde det på min katt men det hjälpte inte och jag har inte råd att gå till vetten igen tyvärr :/.... för några dagar sen hittade jag en till kapsel och använde den på honom oxå men han är fortfarande geggig i öronen.. det verkar dock inte klia längre..
    usch då, det lät ju inte kul...har du gjort rent öronen imellan? det sa veterinären jag pratade med att det var viktigt
  • Mar1lyn

vi fick ju även Fucidib comp. örondroppar att hälla i hans öron varje dag morgon/kväll i två veckors tid och göra rent hela tiden. På förpackningen stod det väl att man ska ge Stronghold 2 gånger med 14 dagars mellanrum i nacken? men det är 3 flaskor med av någon underlig anledning...

• A flikka

MrsNelson: ja, jag har öronskölj oxå.. det luktar lite mintaktigt ?.. men minns inte vad det heter.. det har jag använt på honom nåra ggr efter behandligen.. den fördta dkäljen så ramlade stora kakor ut :S. såg ut som bränd blodpudding ungefär.. men efter den gången har inget särskilt hänt, men det är fortfarande ganska brunt/geggigt

Marilyn: ja! det var den tredje jag tog och använde oxå.. dock efter ca 2-3 mån...

• Mar1lyn

säkert en tredje med för att höja priset bara! Att det ska vara så dyrt med medicin till sina djur!

• MrsNelson

Ok!
    enligt veterinären ska jag applicera stronghold i nacken samt göra rent öronen varje dag i ca 3-4 dagar, eller tills det bruna är borta, med öronrens, sen ska jag använda öronrens ca en gång i veckan eller vid behov.

• MrsNelson

ja billigt är det inte...
    Torkade stronghold in snabbt på era?

Svar på tråden Stronghold mot öronskabb på katt, har du använt det?