• Summerstar

Har ingen att resa med på min semester! Så tråkigt!!

Sitter och försöker boka resa och komma iväg men det är ingen som vill eller kan åka med mig. Hittar billiga resor till storstäder men så tråkigt när man väl hittar något bra att inte ha någon att resa med.

Vad gör man? Stannar hemma och ruttnar?

• Svar på tråden Har ingen att resa med på min semester! Så tråkigt!!
  • ptoa

JAG skulle vara glad att få åka ensam, det kommer jag iofs göra inom ett par dagar

• Novus

Känner samma sak. Vill så gärna ta en weekend i London, men maken är inte så intresserad. Vet inte om jag vågar/vill åka själv

• mia maria

Jag har åkt själv till London en gång - eller ja, jag bodde hos en kompis men hon jobbade hela dagarna så jag var ju själv för det mesta. O det var jätteskönt! Gick o strosade o var turist för mig själv - var så skönt att inte behöva anpassa sig efter ngn annan.

Skulle gärna åka själv nå'n mer gång, bara för att ta det lugnt - men jag reser allra helst med sonen min förstås!! :D

• inze

Jag reser ofta själv. Har varit i England mer än 10 gånger själv. Senast var jag till New York. Tycker det är så avkopplande att få strosa omkring i egen takt. Titta på vad som helst och shoppa hur och vad jag vill. Det enda som inte är så kul när man reser själv är att äta ute men skippar man finare restauranger och håller sig till pubar m m i England och liknande på andra ställen brukar det fungera bra det också.

Så vore jag du skulle jag absolut åka iväg själv några dagar. Du behöver kanske inte åka en hel vecka utan det kanske räcker med 2 nätter eller nåt sånt.

• Billabong

Res själv eller annonsera efter en reskompis på någon av de stora resesajterna!

• sola

Jag har samma problem.
    Åker mina kompisar så är det hela familjen. Min kille är inte så intreserad av att resa bort. Vem ska man då resa med???
    Inte heller så roligt att åka ensam med barnen.
    Klart man skulle ju kunna ta en bussresa.

• wildrose71

Åk själv det är helt underbart att inte behöva ta hänsyn till någon! Jag har varit många gånger i just London ensam och aldrig haft tråkigt :) Har bott på olika ställen (hotell) och aldrig känt mig hotad, utsatt eller rädd på något sätt och vis.

• Vimmelkantig

Har du några länkar till sådana sajter så skulle jag bli glad!

Billabong skrev 2007-07-12 18:26:56 följande:
    Res själv eller annonsera efter en reskompis på någon av de stora resesajterna!
  • Nötkaka

Jag hade gärna åkt iväg ensam med min lilla son. Att bara ägna sig åt honom på dagarna och läsa massor med böcker på kvällarna när han sover. Det är semester

• Billabong
    Vimmelkantig skrev 2007-07-14 08:12:17 följande:
    Har du några länkar till sådana sajter så skulle jag bli glad! Billabong skrev 2007-07-12 18:26:56 följande:
    Självklart!

Störst är väl backpacking som Anniz redan tipsat om (fast där är många ganska unga och luffar helst runt i Sydoasien under längre tid...)
    I vilket fall, här är en lista:
    * Backpacking:
    http://www.backpacking.se/Discussion/ShowBoard.asp?BoardId=47&SubMenu=1
    * Vagabond:
    http://www.vagabond.se/vb/forumlist.aspx?id=515
    * Resfeber:
    http://www.resfeber.se/se/forum/cgi-bin/show_postings.cgi?forum=403
    * Resdagboken (Sveriges största resdagbokssajt):
    http://www.resdagboken.com/Default.aspx?DocumentID=228&RoomID=760
  • mia maria

Nötkaka: det är precis så jag har tänkt ha det under min vecka i Alanya!
    Ska ta med massor med böcker!!!

• Nitis77

Åk själv vettja!!

Har rest solo 2ggr, båda ggr var jag bort i 2v.

Första gången åkte jag till Sunny Beach, andra gången till  Barbados
    Hade super kul!!

Umgicks m jätte många trevlig människor under båda mina resor...
    Men samtidigt när jag kände för att köra ner näsan i en bok ett par timmar,  var det ingen som tyckte jag var tråkig..en fördel med att resa själv

• Elli47

Jag skulle gärna åka helt ensam på en storstadssemester, gärna till London där jag varit flera gånger förut (dock med sällskap). Det riktigt tråkiga med att inte ha resesällskap är att äta middag... men i en stad kan man ju alltid glida in på en pub och inta middagen där!

• Vera 74

Två gånger har jag rest själv på chartersemester (Kos och Rhodos) har haft det kanon bra!

Jag är så lycklig över min Ismone!
  • vänat

jag brukar sälla hitta någona attt resa med men det får inte hindra mig. bokar resa själv och åker vist trist ingen att dela resupplevelsen med inge att surra med på strand ingen att gå ut och äta med.

Fast det brukar alltid sluta så för mig att jag boka resan åker själv, träffa i balnd annar som åker ensam,familjer etc och äter på någon mysig resturang tillsammans med dom i stället.

Antingen hemma i deppar inte j kommer sig väg för att måste åka själv.

Eller åk i väg själv ha trevligt upplevsaker träffa nya trevliga männiksor.

jag så sent som i föraa vecka boka en resa till Brasilen själv under hösten vist åker på att beta nästan 2500kr mer för tre veckor bara för det men helt klart värt det tycker jag.

Svar på tråden Har ingen att resa med på min semester! Så tråkigt!!